مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت الاسلام ملایی گفت: مراسم سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) و قیام ۱۵ خرداد در سراسر خراسان جنوبی به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «احمد ملایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به مناسبت ارتحال ملکوتی امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد و انتخابات در سال جاری، گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به پیوند اسلامیت و جمهوریت در اندیشه امام (ره) اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به جایگاه مردم در حکومت اسلامی داشتند.

 

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه انتخابات مهمترین مظهر جمهوریت و مردم سالاری دینی است، ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) است که در این نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام (ره) به پیروزی رسید.

 

وی تأکید کرد: رأی دادن و حضور پرشور در صحنه انتخابات، حفاظت از خون شهدا و آرمان‌های امام راحل است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه از تشکیل ۸ کارگروه تخصصی به مناسبت بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد در استان خبر داد و بیان کرد: مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در تمامی شهرستان‌های استان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونا با رعایت کامل دستور العمل ها بهداشتی اجرا خواهد شد، افزود: اجرای مسابقات کتابخوانی و فرهنگی، غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اجرای سرودهای پاتوقی، برپایی نمایشگاه، فضاسازی و توجه ویژه به انتخابات، پیاده روی و دوچرخه سواری سازمان یافته از دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط کارگروه های تخصصی است.

 

 

کد خبر 1062217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha