حس تعامل و همگرایی منشا پیدایش تفاهم نامه «خیابان هنر» است

روشندل گفت: حس تعامل و همگرایی منشا پیدایش این تفاهم نامه ها است و نشانه این هم افزایی ها و اشتراکات برای رسیدن به اهداف مشترک در پیشینه شهرداری، شورای شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سابقه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جواد روشندل» در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد، اظهار داشت: طرح ایده های خلاقانه برای ایجاد هنر به اشتغال و کمک به تولیدات اصحاب فرهنگ و هنر جزو وظایف ذاتی ما در بحث تحقق رویدادهای فرهنگی و هنری، اشاعه و ترویج فرهنگ متناسب با استان خراسان رضوی است.

 

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه حس تعامل و همگرایی منشا پیدایش این تفاهم نامه ها است؛ گفت: نشانه این هم افزایی ها و اشتراکات برای رسیدن به اهداف مشترک در پیشینه شهرداری، شورای شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سابقه دارد و ما ابراز خرسندی می کنیم که این حس تعامل مشترک استمرار پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری این گونه برنامه ها و رویدادهای مشترک در مناسبت های زمانی با محوریت نشاط اجتماعی، حمایت از هنرمندان، تکریم شهر و منزلت رویداد های ملی و سرنوشت حاکمیتی اجرایی کشور ، کمک کننده است.

 

روشندل با بیان اینکه طرح هایی چون «خیابان هنر» و «گذر هنر» با توجه به شرایط بیماری کرونا شاید از سایر فصول زمانی دارای اولویت و اهمیت بیشتری باشد؛ افزود: بعد از یک دوره تحکمی هم زیستی با کرونا و تعطیلی سالن های نمایش، سینما و آموزشگاهها به تدریج با طرح خیابان هنر شاهد افزایش فعالیت های هنری خواهیم بود.

 

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: لذا می طلبد که رکن و شاخصه مخاطب محوری برنامه های فرهنگ و هنری را بستر سازی، تسهیل گری و ریل گذاری کنیم تا این شاخصه به حالت قبلی خود برگردد.

 

وی گفت: آنچه مورد تفاهم نامه قرار گرفته استفاده از ظرفیت حداکثری هنرمندان در موضوعات مختلف با کمک رسانه و استفاده از ظرفیت ها هم در این مرحله و هم در مرجله استمرار تفاهم نامه برای سایر 1400 است.

 

روشندل با بیان اینکه استعدادها، ظرفیت ها و شاکله هایی در جوزه فرهنگ و هنر خراسان رضوی در تک تک اصحاب فرهنگ و هنر متجلی است؛ افزود: با توجه به ظرفیت مکانی طرح «خیابان هنر» بخشی از هنرها در این فاز استفاده و بخشی آرشیو می شود و در صورت مهیا بودن شرایط در فار بعدی اجرا می شود.


 

 

کد خبر 1062690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha