امام(ره)برای ساختن جامعه اسلامی، نخست به مبارزه با طاغوت برخاست

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امام هنگام ساختن جامعه اسلامی در ابتدای راه، مبارزه با طاغوت زمان را آغاز کرد؛ گفت: ایشان با صلابت، شجاعت، مواظبت بر اصول دینی و اخلاقی و توکل به خداوند ویژگی ها توانست جامعه را به سوی انقلابی بزرگ رهنمون شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه (14 خرداد) در خطبه های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین راه این است که در پیشگاه خدا رضایت او را جلب و تقوای الهی را مراعات کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث شناخت انسان و در ادامه مبحث هفته گذشته مبنی بر علل و عوامل نگرانی ها و دلهره هایی که انسان در طول عمر خود با آن مواجه است؛ یکی از این نگرانی ها را ضعف انسان در برابر طبیعت و بلایایی طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان و ... و گاه مرض های بشر که از مبارزه و مقابله با آن ناتوان است؛ عنوان و بیان کرد: نمونه کوچک آن را در دوران خود دیدیم و با تمام وجود درک کردیم و ناتوانی دانشمندان و اطبا دیدیم.

 

 

وی ادامه داد: نسخه مقابله با این دلهره ها پناه بردن به قدرت بی انتهای خداوند متعال است و راهی غیر از این نیست که خود را به خدا بسپاریم و به او توکل کنیم و از او بخواهیم ما را از این نگرانی ها رها کنیم.

 

 

امام جمعه کرمان ترس از دشمن را یکی دیگر از نگرانی های انسان ها عنوان و بیان کرد: راه مقابله با آن نسخه جهاد است و جهاد در راه خدا حرکت های خیره کنندگان مجاهدانی است که بی محابا به دل دشمن می زنند و با ظالمان درگیر و در مقابل آن صف آرایی می کنند.

 

 

وی افزود: قدر نشناسی انسان از اطراف و اکناف خود را از دیگر نگرانی های انسان دانست و اظهار کرد: انسان وقتی می بیند با همه مشقت ها و رنج هایی که کشیده هیچ کس از او تشکر نمی کند، یک اضطراب و نگرانی در دل او بوجود می آید که باوجود همه زحمات و خدمات زیاد چرا هیچ کس قدرشناسی نکرد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: نسخه این نگرانی در قرآن است و آن اینکه کسی که برای خدا کار کرد، هیچوقت این نگرانی نه در زمینه شخصی و نه اجتماعی از کم معرفتی و بی معرفتی اطرافیان در او ایجاد نمی شود.

 

 

وی یکی دیگر از دلهره ها و نگرانی های انسان را ترس از دست دادن امکانات و زرق و برق دنیا دانست و برای رفع این دلهره به فرمایشات امام علی ارجاع داد که دنیا چون هیچ جاذبه ای برای ایشان نداشت دلهره آور هم نبود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه دوم با بیان اینکه شهدای ۱۵ خرداد پرچم دفاع از حق را در دوران اختناق طاغوت بلند کرده و جان خود را در این راه گذاشتند؛ همچنین با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام(ره) اظهار کرد: در ۱۴ خرداد شخصیتی را از دست دادیم که سالها وجود خود را براساس فرمایشات ائمه اطهار(ع) و دستورات دینی پرورش داده بود و توانست این روحیه الهی و تربیت شده در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  را به روحیه ای ماندگار در زندگی فردی و اجتماعی خود تسری دهد و پس از انکه روحیه و‌ رویه الهی خود را ساخت پا به عرصه ساختن جامعه انسانی گذاشت.

 

 

وی با افزودن این مطلب که امام هنگام ساختن جامعه اسلامی در ابتدای راه، مبارزه با طاغوت زمان را آغاز کرد؛ صلابت، شجاعت، مواظبت به اصول دینی و اخلاقی و توکل به خداوند را مورد توجه قرار داد که امام با این ویژگی ها توانست جامعه را به سوی انقلابی بزرگ رهنمون شود.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام راحل در راه پیروزی انقلاب اسلامی مقابل همه طاغوت های زمان در سراسر دنیا ایستاد؛ خاطرنشان کرد: هنر امام راحل این بود که جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاعی مقدس و دانشگاهی انسان ساز کرد که بزرگانی چون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه تربیت شدگان مکتب امام و دانشگاه  انسان ساز دفاع مقدس هستند.

 

 


وی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می کردند با رحلت امام خمینی (ره) کار انقلاب تمام شده و به همین دلیل تلاش می کردند که نقشه های اصلی خود را پس از رحلت امام خمینی (ره) اجرا کنند؛ افزود: حادثه تاریخ ساز، بزرگ و مهم دیگر پس از رحلت امام خمینی(ره)، آغاز رهبری و امامت رهبر فرزانه، اندیشمند و حکیم انقلاب اسلامی است.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه معظم له پس از امام راحل، با همان نگاه، صلابت و شجاعت، بینش  عمیق و دقیق و با حکمت امام پرچم انقلاب اسلامی ایران را بر دست گرفتند ‌و توانستند کشور را از پیچ های خطرناک عبور دهند؛ تصریح کرد: ایران اسلامی بر مبنای رهبری مقام معظم رهبری هم اکنون کشوری مستقل و توانمند است که هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه نامحرمی به آن کند.

 

 


وی ادامه داد: ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور برتر جهان در قدرت دفاعی به شمار می رود و کشور ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های علمی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه، بخشی از این مشکلات را ناشی از فشارهای بیرونی است و بخش عظیمی از نتیجه عملکرد نادرست مسئولین دانست و افزود: شأن مردم ایران اسلامی نیست که در مسائل جزئی در اقتصاد خود با مشکل مواجه باشند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه هر ایرانی باید در انتخابات ۲۸ خرداد ماه به غرور ملی و غیرت دینی خود توجه کرده و حضور بانشاط و حداکثری داشته باشد؛ ابراز امیدواری کرد: ملت با حضور پررنگ و انتخاب دولتی در تراز انقلاب اسلامی زمینه ای را فراهم کند که بخشی از مشکلات موجود تحت فرماندهی و رهبری مقام معظم رهبری حل شود.

 

کد خبر 1063184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha