ترویج صلح و سازش از سیاست‌های محوری قوه قضائیه است

رزم، با بیان اینکه ترویج صلح و سازش از سیاست‌های محوری قوه قضائیه است، گفت: صلح، رضایت و بخشش سرور همه احکام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رزم»، در مراسم خون صلح در روستای «شهنه» شهرستان سلسله با تسلیت ارتحال امام (ره) اظهار داشت: به برکت وجود خلف صالح امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به اوج استقلال و اقتدار رسیده است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان سنت دیرینه صلح و سازش یا خون صلح را مراسم ارزشمند مردم عشایر به ویژه عشایر غرب کشور عنوان کرد و افزود: این مراسم‌ ریشه در اعماق جان و دل مردم عشایر و ریشه در مذهب و ملیت مردم ما دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم خون صلح و سازش مورد تأیید آموزه‌های دینی است، ادامه داد: نتیجه این مراسم انسجام و اتحاد در بین مردم خواهد.

 

رزم در ادامه با اشاره به حدیثی از امام(ع) که می فرماید: «گذشت، تاج مکارم اخلاق است.»، بیان کرد: با وجود اینکه احکام متعددی روزانه دادگاه‌ها صادر می‌کنند اما صلح و رضایت و بخشش سرور همه احکام است.

 

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند:«گذشت زکات قدرت است.»، گفت: کسانی که گذشت می‌کنند  صاحب اجر و مزد و پاداش ارزشمندی در دنیای اخروی هستند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان ترویج صلح و سازش را از سیاست‌های محوری قوه قضائیه خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم این سیاست را در کنار دیگر سیاست‌ها همچون تکریم ارباب رجوع، مبارزه با مفاسد اقتصادی، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و بیش از ۳۰ مورد سیاست قضائی پیگیری کنیم.

 

مشارکت در انتخابات سبب تقویت منافع ملی در جهان است

 

رزم در ادامه به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخاب فرد اصلح برای رفع مشکلات کشور ضروری بوده و نباید نسبت به برگزاری انتخابات بی تفاوت باشیم.

 

وی اظهار کرد: مهم ترین مجرای حاکمیت مردم سالاری انتخابات است و مشارکت مردم در انتخابات سبب تقویت منافع ملی ما در جهان می‌شود.

کد خبر 1063369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha