هشت هزار دانش آموز فاروجی به اینترنت دسترسی دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج گفت: با بهره برداری از دکل های (بی. تی. اس) در سطح روستاهای محروم، جمعیت دانش آموزی برخوردار از اینترنت به هشت هزار نفر رسید.

«خلیل ذوقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: با تحت پوشش اینترنت قرار گرفتن تعدادی از روستاهای محروم شهرستان، ضریب نفوذ دسترسی به این امکانات در  بین دانش آموزان به ویژه ساکنان روستاها به 90 درصد رسید.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج افزود: از 9 هزار دانش آموز شهرستان، هشت هزار نفر در شهر و روستا از اینترنت برخوردارند.

 

ذوقی با اشاره به اینکه تمام دانش آموزان متوسطه 2 در نقاط برخوردار از اینترنت ساکن هستند، گفت: از سوی سرگروه آموزشی، راهبران و مدیر آموزگاران بسته های آموزشی (مکتوب) و خودخوان برای دانش آموزان محروم از اینترنت، تهیه و طی سال تحصیلی در بین آنان توزیع شده است.

 

وی استفاده از برنامه های آموزشی صوتی و تصویری، شبکه های صدا و سیما، بسته های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه خودآموز، استفاده از دستگاه های پخش خانگی، افراد باسواد خانواده ها برای تدریس به فرزندان براساس بانک اطلاعاتی اولیا را برای استمرار آموزش ها از برنامه های شهرستان در سال تحصیلی عنوان کرد.

 

بهره برداری از 10 دکل (بی. تی. اس) از سال گذشته در دستور کار مسئولان بوده که پایان تابستان زمان رسیدن به پوشش 98 درصدی اعلام شده است.

 

تا پیش از بهره برداری از این طرح ها،  یک هزارو 220 دانش آموز شهرستان در روستاهای غیر برخوردار از اینترنت، امکان استفاده از آموزش فضای مجازی یا نرم افزار شاد را نداشتند که از این تعداد یک هزار و 100 دانش آموز در 30 مدرسه ابتدایی و 120 دانش آموز در سه مدرسه متوسطه در حال تحصیل بودند.

 

کد خبر 1063727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha