جنوب کرمان در آستانه اپیدمی کرونا

اصغر مکارم گفت: اگر مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجهی کنند در آستانه موج بزرگی از بیماری کرونا در جنوب کرمان قرار می گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۷ خرداد رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از کلینیک تخصصی شهر کهنوج بازدید کرد.


«اصغر مکارم» در حاشیه بازدید از این کلینیک، گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما و شرایط موجود منطقه به دلیل ترددهای زیاد از استان های همجوار که آمار بالایی از ابتلا به کرونا را دارند اگر مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجهی کنند در آستانه موج بزرگی از بیماری کرونا در جنوب کرمان قرار می گیریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی و همچنین عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و ترددهای غیرضرور آمار ابتلا به کرونا در جنوب کرمان افزایشی است.


وی تنها راه کنترل بیماری در منطقه را رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمع ها به ویژه در فضای محصور و بسته و استفاده از وسایل حفاظتی به ویژه ماسک برشمرده و تصریح کرد: مراکز درمانی منطقه آمادگی لازم را دارند اما مردم باید کمک کنند تا شاهد موج جدید بیماری در منطقه نباشیم.


 مکارم با اشاره به بازدید از پروژه های در حال احداث حوزه سلامت در کهنوج، ابراز کرد: ساختمان مرکز شهری شماره ۳ واقع در نخلستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و ساختمان ستاد مرکز بهداشت کهنوج با اعتبار ۵ میلیارد تومان و پیشرفت ۹۷ درصدی آماده واگذاری موقت هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: با راه اندازی کلینیک جدید بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم شریف پنج شهرستان جنوب کرمان افزایش قابل توجهی داشته است و در حال حاضر قریب ۳۱پزشک متخصص در این کلینیک فعالیت دارند.

کد خبر 1063788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha