۱۲۶ پروژه در ایلام تا پایان دولت به بهره برداری می رسد/ ضرورت افزایش اعتبارات اربعین استان تا ۵۰۰ میلیارد تومان

نوذری با بیان اینکه ۱۲۶ پروژه تا پایان دولت به بهره برداری می رسد که ۸۱ پروژه عمرانی و ۴۵ طرح نیز در حوزه عمران شهری است، گفت: اعتبارات اربعین استان اندک و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است و انتظار می رود که این میزان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام اظهار کرد: مردم ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی بسیار، دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند.

 

«محمد نوذری» با اشاره به اینکه وقوع ۵۰ عملیات بزرگ و کوچک در این استان در طول دفاع مقدس گواهی بر رشادت های ایلامیان در دوران جنگ تحمیلی است، گفت:  جمعیت ایلام در دوران جنگ تحمیلی حدود ۲۵۰ هزار نفر بود که از این تعداد سه هزار نفر به فیض شهادت نائل و ۱۲ هزار نفر نیز به افتخار جانبازی مفتخر شده اند که از این نظر رتبه نخست کشور را در ایثارگری کسب کرده ایم. 

 

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با کرونا مردم ایلام، بزرگان و معتمدان کمک کردند و سازمان‌های مردم‌نهاد نهادهای اجتماعی و به‌خصوص کارگروه رسانه سنگ تمام گذاشتند، افزود: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های بسیار موفق و خوب در استان ایلام در موضوع مبارزه با کرونا بوده و طرح همیاران سلامت  با همکاری فرمانداران و بخشداران در سطح استان اجرایی شده است و  انصافاً همه اعضای شورای تامین و همه مدیران در موضوع کرونا حضور گسترده ای داشته اند.

 

نوذری با بیان اینکه در حال حاضر از دوازده شهرستان استان ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد، ابراز کرد: در بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، تمام تمهیدات، مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای یک انتخابات پرشور در استان ایلام مهیا شده است، استان ایلام در سی دوره گذشته انتخابات کشور در حوزه مشارکت سیاسی همیشه رتبه اول و دوم  را داشته و به‌صورت میانگین مشارکت در استان ایلام بالای هفتاد و سه درصد بوده است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه  برای مشارکت حداکثری در انتخابات از همه ظرفیت‌های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان استفاده خواهیم کرد، گفت: ۴۱ هیات اجرایی‌ در استان تشکیل شده است و  تعامل خوبی بین هیئت‌های نظارت شوراها و هیات های نظارت ریاست‌جمهوری و ستاد انتخابات استان برای اجرای انتخابات وجود دارد و  تلاش می شود این مشارکت با رویکرد سلامت و امنیت و با رعایت اصل بی طرفی در استان انجام شود.

 

وی بیان کرد:  یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در استان ایلام وجود دارد موضوع اربعین در استان ایلام است که بیش‌از ۶۲ درصد از زائرین اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند و به‌طور متوسط در طول سال ۸ میلیون نفر زائر داریم  که از این میزان ۴ میلیون نفر در ایام اربعین حسینی  از استان ایلام تردد می کنند، اعتبارات حوزه اربعین استان اندک و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است و انتظار می رود که این میزان برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

 

نوذری با اشاره تکمیل و راه اندازی زیرساخت های حوزه اربعین حسینی در استان ایلام، تصریح کرد:  نظر می‌رسد اگر اختصاص اعتبار و تکمیل زیرساخت های استان در حوزه اربعین محقق شود گام بسیار بلندی هم در حوزه توسعه استان و هم در حوزه خدمات به زائرین اربعین حسینی برداشته خواهد شد.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه در استان ایلام از اول انقلاب تا الان بیش‌از هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز در استان ایلام سرمایه گذاری شده است، گفت:  از این میزان پنج میلیارد یورو در هیمن ۸ سال اخیر اتفاق افتاد است  و کارهای بزرگی در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز در استان ایلام از جمله پتروشیمی ایلام و میدان نفتی آذر، آبان و پایدار غرب به بهره برداری رسیده است و با اشتغالزایی خوبی همراه بوده است که لازم است از ظرفیت هولدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع پایین دستی در استان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه در استان‌ها  ۵ سد با حجم سه‌ و نیم میلیارد متر مکعب آب داریم و  ۵ سد هم دردست‌اقدام داریم، ابراز کرد: اگر این سدهای در دست اقدام به بهره برداری برسند، ذخایر آب استان به چهار میلیارد مترمکعب می‌رسد و یک کار بسیار بزرگ در سطح استان در حوزه کشاورزی ایجاد می شود و یکی دیگر از طرح های مهم استان تسریع ذر حوزه سامانه گرمسیری است که یکی از مطالبات جدی مردم استان است.

 

نوذری با اشاره به اینکه اختصاص ۶ درصد صادرات کشور به مرز مهران، دارا بودن هفت درصد مرز زمینی کشور،  ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی از مزیت های ایلام برای قرار گرفتن در مدار توسعه است، یادآور شد: امیدواریم این مزیت ها با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در سال های اخیر باعث شود ایلام با سرعت بیشتری در ریل توسعه پایدار قرار بگیرد.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۲۶ پروژه تا پایان دولت به بهره برداری می رسد که ۸۱ پروژه عمرانی و ۴۵ طرح نیز در حوزه عمران شهری است، ابراز کرد:  میزان سرمایه گذاری برای تکمیل این پروژه ها را ۲۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

 

 

کد خبر 1063823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha