۲۵ برنامه اجرایی در طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه» پیش بینی شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از پیش بینی ۲۵ برنامه اجرایی در طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران» طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۲۵ برنامه اجرایی در قالب طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران» طی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان پیش بینی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به تشکیل شورای راهبردی پایتختی نهج‌البلاغه در این شهرستان گفت: ۸۰ برنامه اجرایی در این شورا تدوین شد که به علت محدودیت‌های منابع مالی ۲۵ برنامه برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

 

نمکی افزود: پس از انتخاب کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه ایران، تدوین مقدمات، تهیه جدول ۸۰ محوری و شیوه‌نامه کار و الگوبرداری از طرح پایتختی نهج‌البلاغه کاشان باعث شد تا پس از ۳ ماه یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه و در هفته جاری نیز بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شوند.

 

مسئول دبیرخانه دائمی پایتخت نهج البلاغه ایران تصریح کرد: پنج کارگروه ویژه فرهنگی هنری، آموزشی پژوهشی، تحقیقات فضای مجازی، پشتیبانی و فضاسازی شهری برای اجرای هرچه بهتر طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران» تشکیل شده است.

 

نمکی از تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجریان برنامه‌ها در سطح ملی خبر داد و گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد سهم خود را آماده کرده و تا پایان خرداد قرارداد آن با مجریان منقعد و وارد مرحله اجرا خواهد شد.

 

وی برگزاری میرگزدهای تخصصی نهج البلاغه با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، چاپ و نشر فصلنامه‌ ای «امام علی و نهج‌البلاغه»، هماهنگی ضبط سلسله سخنرانی‌های اختصاصی با موضوع نهج‌البلاغه، پیگیری راه‌اندازی دو باب کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه در شهرهای اصفهان و کاشان تا پایان سال آینده، افتتاح نخسین خانه نهج‌البلاغه کشور در کاشان و تعمیم آن به محله ها و شهرهای دیگر، برنامه‌ریزی برای حمایت خرید کتاب‌ های مؤلفان و نویسندگان در حوزه نهج‌البلاغه، برپایی سلسه نشست‌های کتابخوان با موضوع «امام علی و نهج‌البلاغه» و طراحی و چاپ کتاب شریف نهج‌البلاغه با نشان پایتختی کاشان را از دیگر برنامه‌ها در راستای طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج‌البلاغه ایران» برشمرد.

کد خبر 1063914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha