رفع مشکل کمبود واکسن در استان قزوین تا پایان خرداد ماه

فیض اللهی گفت: مشکل کمبود واکسن برای نوبت دوم یک مشکل کشوری است البته جای نگرانی وجود ندارد و در هفته آخر خرداد بر اساس قول مساعد مسئولان وزارت بهداشت به اندازه کافی واکسن در سطح استان تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صفر فیض اللهی» شب گذشته (سه شنبه 18 خرداد) در گفتگوی ویژه خبری در خصوص واکسیناسیون افراد سالمند در استان بیان کرد: میزان واکسن استفاده شده در استان بستگی به میزان واکسن ورودی به کشور دارد زیرا تأمین واکسن از سطح مرکز انجام می شود و واکسنی که وارد کشور می شود به نسبت بین استان ها و شهرستان های مختلف کشور توزیع می شود.

 

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: به طور متوسط در استان در روز از هفته دوم خرداد تاکنون یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 دوز واکسن مصرف داشتیم.

 

وی عنوان کرد: مشکل کمبود واکسن برای نوبت دوم یک مشکل کشوری است البته اطمینان می دهیم جای نگرانی وجود ندارد و در هفته آخر خرداد بر اساس قول مساعد مسئولان وزارت بهداشت به اندازه کافی واکسن در سطح استان تأمین خواهد شد.

 

فیض اللهی یادآور شد: تاریخی که بر روی کارت های واکسیناسیون درج شده است حداقل فاصله ای است که باید بین دو واکسیناسیون و جود داشته باشد و این نوبت تا سه ماه هم اگر به تأخیر افتد جای نگرانی وجود ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: مشمولان واکسن کرونا بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

کد خبر 1064166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha