فراگیری آموزش های هلال احمر فرهنگ سازی شود

موسوی گفت: فراگیری آموزش های هلال احمر فرهنگ سازی شود تا در حوادث و بالایا شاهد کاهش خسارت های جانی و مالی باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در دیدار با امام جمعه شهر آب بر افزود: نیازمند حمایت های امام جمعه این شهر هستیم و با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر موسسه ای عام المنفعه است که در همه فعالیت های انسان دوستانه اعم از حمایت های معیشتی تا امداد و نجات و فعالیت های تخصصی تلاش می کنیم.

 

سید قاسم موسوی با بیان اینکه  در موضوع امداد و نجات در حوادث برعهده هلال احمر است، اظهارداشت: هر چه فعالیت بیشتری داشته باشیم باز هم کم است و امروز نیز اقدام به برگزاری مانور دورمیزی کردیم که چگونگی فراخوان، تصمیم گیری و ارسال تجهیزات به مناطق حادثه دیده باز آموزشی و دوباره تبیین شد.

 

وی به آموزش های هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد:آموزش از ارکان اصلی  هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه به شمار می رود که برای علاقمندان آموزش کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش همگانی  را به صورت رایگان ارایه می دهیم .

 

موسوی تاکید کرد: فعالیت های حمایتی، معیشتی و فرهنگی نیز با هدف آمادگی در حوادث و عضویت در تیم های امداد و نجات برای ارائه خدمات مطلوب در بلایای طبیعی است تا به موقع و با اثر بخشی بالا به حادثه دیدگان خدمات ارایه دهیم.

 

وی افزود: با توجه به مقبولیت ائمه جمعه و امامان جماعت  در میان مردم انتظار داریم در خصوص فرهنگ سازی برای فراگیری آموزش های هلال احمر در نمازهای جمعه کمک شود تا هنگام وقوع حوادث خسارت های جانی و مالی نباشد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به 31 خرداد سالگرد زلزله 1369 طارم اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم این شهرستان این حادثه تلخ را دیده اند که ارائه  آموزش ها تلنگری باشد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از آموزش های مورد نیاز بهره مند شوند.

 

موسوی یادآوری کرد: چنان چه حادثه ای اتفاق بیفتد هلال احمر به تنهایی نمی تواند کمک کند بلکه این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است تا مدیریت در این خصوص به نحو مطلوبی محقق شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور ائمه جمعه  ارزشمند و مغتنم است تا بتوانیم با همکاری این قشر مردم را نسبت به آمادگی در برابر حوادث و بالایا آماده کنیم و آموزش های مورد نیاز را ارائه دهیم.

 

امام جمعه  شهر آب بر ضمن  گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل، یاد شهدای 15 خرداد و شهادت رییس مذهب جعفری امام صادق علیه السلام  افزود: کلمه و واژه ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی در هلال احمر خلاصه می شود چون کارتان مقدس و جهادی است.

 

حجت الاسلام مهدی منصوری گفت: اتفاق و حادثه ای که رخ می دهتد هلال احمری ها خانواده خود را رها و به کمک آسب دیدگان می شتابند.

 

وی تاکید کرد:همه مسائل و اتفاقات از جمله سیل، زلزله و دیگر حوادث طبیعی و غیر طبیعی هلال احمر ها درکنار مردم هستند و مردم که نیروها را در لباس سرخ و سفید هلال احمری را می ببینند احساس ارامش می کنند.

 

امام جمعه  شهر آب بر ضمن قدردانی از زحمات نیروهای تلاشگر در جمعیت هلال احمر طارم گفت: به اندازه ای که در توان نیروها بوده همیشه آماده اند و  ایثار و از خود گذشتگی ها را در شیبوع ویروس کرونا خود را نشان داده اند.

 

حجت الاسلام منصوری خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز در نماز جمعه آب بر هلال احمر ها اقدام به  تب سنجی، ضد عفونی و توزیع ماسک برای نمازگزاران می کنند که این مهم موجب آسایش خاطر نمازگزاران می شود که در این خصوص از همه تلاشگران هلال احمر شهرستان قدردانی می کنم.

 

وی یادآوی کرد: در ماه مبارک رمضان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان در روستاهای دورافتاده طارم اقدام به توزیع بسته های معیشتی و افتتاح خانه هلال کرده و با نیروهای امدادو نجات در پایگاه امداد و نجات دیدار کرده ایم.

 

امام جمعه  شهر آب بر گفت: در کنار مجموعه  هلال احمر شهرستان طارم هستم و افتخار می کنم در جمع هلال احمری ها هستم.

 

حجت الاسلام منصوری تاکید کرد: با کمال افتخار در خدمت هلال احمر کشور، استان و شهرستان طارم هستم و امید دارم تا ایثار هلال احمر ها نصیب ما شود.

 

گفتنی است، مانور دورمیزی وقوع زلزله در شیت، دیدار با امام جمعه شهر آب بر، دیدار با فرماندار شهرستان طارم، افتتاح خانه هلال بخشداری گیلوان و بازدید از پایگاه امداد و نجات کوهستان جاده زنجان – تهم از برنامه های سفر یک روزه مدیر عامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان به این شهرستان بود.

کد خبر 1064181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha