بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

قوسی گفت: ۱۵۷ پروژه به ارزش ۹۸ میلیارد تومان طی هفته جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (۲۰ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه هر ساله از ۲۱ لغایت ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، اظهار: امسال در هفته جهاد کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد تومانی ۱۵۷ پروژه بخش کشاورزی در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان اعتبار، ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۳۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی  و ۲۹ میلیارد تومان آورده متقاضی بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین پروژه ها در بخش آب و خاک و تولیدات دامی است، گفت: با بهره برداری کامل از این پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۲۲۸ نفر اشتغال پایدار ایجاد و برای ۶ هزار و ۵۱۶ نفر هم تثبیت اشتغال می‌شود.

 

قوسی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه ها ۲۲ هزار نفر از مزایای آن بهره مند می شوند، عنوان کرد: شهرستان بیرجند با ۲۵ پروژه بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین شهرستان زیرکوه با ۲۱ مورد و شهرستان خوسف با ۱۸ مورد بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را به خود اخصاص داده اند.

 

به گفته وی طی سال گذشته در چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از ارضی کشاورزی استان پروژه سیستم نوین آبیاری اجرا شد و امسال نیز در ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار این پروژه در حال اجرا است که خراسان جنوبی رتبه نخست کشوری در زمینه اجرای پروژه سیستم های نوین آبیاری را دارد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته در بحث احیا و مرمت قنوات ۹۴ رشته قنات به طول ۲۴ کیلومتر احیا شده است.

 

قوسی در ادامه افزود: امسال ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ملی در مرحله نخست برای مرمت و بازسازی قنواتی استان نهایی شده است و ما برای احیا و بازسازی ۴۰۰ رشته قنات اعلام آمادگی کرده این که ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش آبدهی قنواتی را خواهیم داشت.

 

وی به افزایش ضریب مکانیزاسیون از ۱.۷ درصد به ۲.۱۳ درصد در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۴۷ دستگاه تراکتور و ۴۸۷ دستگاه ادوات کشاورزی از محل تسهیلات توسعه مکانیزاسیون خریداری و به ناوگان بخش کشاورزی استان اضافه شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه استان برای بخش کشاورزی افزایش عملکرد در واحد سطح است و توسعه سطح زیر کشت در دستور کار نیست.

 

وی در پایان یادآورشد: ۱۳۹ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های وارد شده در حوزه کشاورزی و در قالب استمهال وام کشاورزان (سررسید وام از اول مهر ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۹۹) به استان تخصیص یافته است.

کد خبر 1064490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha