فعالیت کتابخانه‌های مهاباد از سر گرفته شد

چیا قادری گفت: فعالیت کتابخانه‌های مهاباد با رعایت شیوه نامه‌های وزارت بهداشت از سر گرفته شد.

«چیا قادری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند سال گذشته تعطیل شده بود که از شنبه بار دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز بکار می کنند.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد افزود: این شهرستان هم اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و با توجه به نیاز شهروندان کتابخانه های عمومی با رعایت بسیار شدید پروتکل های بهداشتی شروع به کار می کنند.

 

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های وزارت بهداشت بسیار سخت اعمال می شود، تصریح کرد: امکان استفاده از سالن مطالعه کتابخانه های عمومی وجود ندارد و در شرایط فعلی خدمات مراجعه محور شامل تمدید، ثبت نام، تحویل و امانت کتاب در دستور کار قرار دارد.

 

این مسئول اظهار داشت: ار روز شنبه هفته جاری نیز با فعالیت کتابخانه های عمومی سطح استان در شرایط زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های کشوری ستاد مقابله با کرونا برای ارائه خدمات ازسرگرفته شده‌ است.

 

قادری ادامه داد: استفاده از ماسک برای ورود اعضا به کتابخانه‌ها الزامی است و میزهای مطالعه نیز در سالن‌های مطالعه با فاصله ایمن (حداقل ۲ متر) از هم استقرار یافته ‌است.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در قالب ۶۸ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است، کتابخانه‌های عمومی در شرایط آبی و زرد همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر و روزهای پنج‌شنبه نیز به صورت تک شیفت از ساعت ۸ تا ۱۳ به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد ظرفیت به اعضا ارائه خدمت می‌کند.

کد خبر 1064684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha