پیاده سازی سیره بزرگواران دهه کرامت در جامعه

خانپور گفت: در دهه کرامت سیره ائمه باید در جامعه پیاده شود و برنامه های این دهه ویژه قشر خاکستری باشد.

حجت الاسلام «علی خانپور» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره چگونگی برگزاری برنامه های دهه کرامت گفت: معتقدم سیره حضرت معصومه (س)، آقا امام رضا(ع)  و حضرت شاه چراغ (ع) باید در جامعه پیاده شود.

 

کارشناس مسایل دینی افزود: یکی از اشتباهات مهم ما این است در جمع مومنین، هیاتی ها و مسجدی ها برنامه ها را برگزار می کنیم، این افراد در مسیر اهل بیت هستند، برنامه را برای آن ها برگزار کردن اشتباه بزرگ ما است.

 

وی ادامه داد: اجرای برنامه ها برای قشر خاکستری مغفول واقع شده است.قشری که از سیره ائمه غافل مانده اند به راستی در برنامه های ما چه جایگاهی دارند؟

 

معاون سابق  فرهنگی مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: به عنوان یک کارشناس می گویم امسال برنامه های دهه کرامت را ویژه قشر خاکستری برگزار کنیم، مقصر ما هستیم که سراغ این قشر نرفته ایم و به آن ها آگاهی نداده ایم و آن ها از روی نا آگاهی از این مسیر خارج شده اند.

 

وی تصریح کرد: باید برای این قشر برنامه های جذاب ایجاد کنیم تا بتوانیم به صورت نرم پیام  امام رضا (ع) را به آن ها انتقال دهیم. برای دختران پیام حضرت معصومه (س) را ارایه دهیم.

 

وی ادامه داد: باید برنامه های میدانی در شمال تهران برگزار شود، سال هاست برنامه های ما در مناطق و مکان های مذهبی برگزار می شود. می توانیم برنامه های میدانی را در محلاتی که مغفول واقع شده اند اجرا کنیم. ما چرا می رویم در شهر ری و دارالمومنین منطقه 14 منعکس می کنیم.آیا در فرمانیه و زعفرانیه برنامه داشته ایم؟

 

حجت الاسلام خانپور بیان کرد: به عنوان مثال می توانیم در مناطق شمال تهران به دختران یک شاخه گل رز اهدا کنیم.در ساقه شاخه گل یک پیام دینی، اخلاقی و اعتقادی از حضرت معصومه (س) باشد.  

 

وی با بیان اینکه جامعه به دنبال آرامش است  گفت: حلقه گمشده همه انسان ها آرامش است. می توانیم با اهدای یک شاخه گل پیام بدهیم که حضرت معصومه (س) آرامش را در چه چیزی می دیده است؟ می توانیم این پیام را بدهیم که با توسل به حضرت معصومه (س) چگونه می توان به آرامش رسید؟ این پیام ها را می توان به دختران قشر خاکستری از طریق این شاخه گل بدهیم.

 

 

 

 

کد خبر 1064793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha