برای کسی که بخواهد در انتخابات شرکت نکند همیشه بهانه وجود دارد

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه اگر مجد، عظمت و شکوه ملت را خواستیم باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: اگر کسی بخواهد در انتخابات شرکت نکند، همیشه بهانه وجود دارد و باید بدانیم خداوند از ما نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (21 خرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند در سوره قمر می فرماید« ما قرآن را برای یادآوری، پند و اندرز، هدایت و ارشاد بشر نازل کردیم، آیا کسی هست که بیدار شود و متوجه دستورات خدا باشد؟».

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این آیه در این سوره (قمر) چهار بار آمده است، اظهار کرد: در ابتدا داستان قوم «نوح» و عذاب آنها آمده که به دلیل سرپیچی از دستورات خدا نابود شدند.

وی با اشاره به اینکه داستان قوم «عاد» مطرح شده که بازهم به دلیل بی توجهی به دستورات خدا با بادی سرد و وحشتناک نابود شد، افزود: قوم «ثمود» نیز با سیحه آسمانی و آل فرعون به دلیل اینکه بی توجه به فرامین الهی بودند، نابود شدند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه قرآن نازل شد تا حلال و حرام و دستورات خدا را برای ما بیان کند، ادامه داد: مجرمین در گمراهی و در آتش جهنم قرار می گیرند.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسانی که از دین خدا جدا باشد در خظا، گناه و اشتباه فرو می رود، یادآور شد: انسانی که در این دنیا بوده حتما وارد جهنم نمی شود، زیرا جهنمی خدا درست کرده و جهنمی انسان درست کرده که جهنم هر انسان همراه اوست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به واجبات و دستورات خدا توجهی ندارند در قیامت پاسخ اعمال خویش را می بینند، زیرا همه خطاها و اعمال ریز و درشت ما ثبت و ضبط می شود.

آیت الله حسینی در خطبه دوم به فرموده امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: امام فرمود «مال و فکر حرام و جامعه که در حرام زندگی کند، رشد نخواهد داشت، اگر رشد و نمو داشته باشد ولی برکتی نخواهد داشت و اگر مال حرام را در راه خدا انفاق کرد، اجر ندارد و اگر این مال حرام ماند، توشه جهنم کسی خواهد بود که آن را به دست آورده است».

امام جمعه یاسوج به مناسبت های هفته اشاره ولادت حضرت معصومه در سال 173 هجری قمری، آغاز دهه کرامت و روز دختر را یادآور شد و گفت: در مجد و عظمت این بانوی کریمه روایتی از امام صادق (ع) وجود دارد که فرمود «هرکس حرمی دارد، حرم خدا بیت الله الحرام، حرم نبی خدا مدینه، حرم امیر المومنین کوفه و حرم ما «قم» است و در آینده نزدیک فرزندی از فرزندان من به نام فاطمه در آنجا دفن خواهد شد، هرکس او را زیارت کند، بهشت بر او لازم می شود» .

وی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و ادامه داد: «خدا پدران پدر دختران را رحمت کند، دختران بابرکت و دوست داشتنی هستند و پسرها مژده آور و دختران باقیات و صالحات هستند».

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر تربیت دختران شایسته در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: باید دختران را در شان نظام اسلامی و مکتب علوی، مهدوی، فاطمی و با حیا، با ادب و تحصیل کرده، بصیر و آگاه تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دشمن تلاش می کند تا بدحجابی و بی حجابی را در جامعه ترویج کند، باید تلاش کرد جامعه دختران، جامعه ای باحیا، با عفت و ادب باشد.

وی اظهار کرد: وقتی حجاب و حیا برداشته شد، ناپاکی، بی حجابی و بی حیایی می آید، نمی توان فرزندی پاک برای جامعه اسلامی تربیت کرد.

آیت الله حسینی ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی در تبلیغات انتخاباتی و جمع آوری رای امر به معروف و نهی از منکر و واجبات خدا را زیر سوال می برند، خاطرنشان کرد: جامعه ما نباید جامعه ولنگار باشد و باید مسئولان در این امر مداخله و چاره اندیشی کنند.

خطیب جمعه یاسوج به 26 خرداد، روز تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و گفت: ما هر چه داریم از برکت این امامزادگان است، معنویت، دین و اخلاق توحیدی از این پایگاه های معنوی بوده، زیرا امامزادگان پایگاه اتصال مردم با پایگاه توحیدی هستند.

وی با اشاره به اینکه قبور امامزادگان پایگاهی برای هدایت و ارشاد مردم هستند، گفت: در استان ما بیش از 200 امامزاده وجود دارد که این برای ما افتخار بوده و بیش از 200 هزار نفر از جمعیت استان نیز از ناحیه پدر از سادات هستند که این افتخار محسوب می شود.

آیت الله حسینی به 27 خرداد، روز تشکیل جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: امام (ره) در سال 58 دستور تشکیل جهاد سازندگی را داد که در همه عرصه ها کارهای ماندگاری انجام داد و انقلاب خدمات بود و در دورترین نقاط کشور این خدمات قابل لمس است.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: از ابتدای انقلاب این خدمات به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم، جامعه و استان ها رسید و باید این روحیه جهادی در ادارات ما وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه با روحیه انقلابی می توان کارهای ارزشمندی انجام داد، گفت: اگر روحیه انقلابی در مسئولان وجود داشته باشد، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر توجه خاص به انتخابات، گفت: وظیفه دینی، ملی، فرهنگی و سیاسی ما است که در زمنیه برگزاری انتخاباتی باشکوه و حضور حداکثری احساس مسئولیت کنیم.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اگر مجد، عظمت و شکوه ملت را خواستیم باید در انتخابات شرکت کنیم، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در انتخابات شرکت نکند، همیشه بهانه وجود دارد و باید بدانیم خداوند از ما نمی پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در خانواده ای، روستایی و شهری مشکلی پیش آمد و مردم خود را کنار کشیدند مشکل حل نخواهد شد، بلکه این مشکل به دیگر مشکلات افزوده می شود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه نباید نسبت به آینده خود و جامعه بی تفاوت باشیم، یادآور شد: ما خواهان توسعه، عدالت، پیشرفت، تولید و اشتغال هستیم و با کنار رفتن و خنثی بودن نه تنها مشکلات حل نخواهد شد، بلکه بیشتر می شود و در سایه بی خیالی ما دشمنان نقشه های خود را عملی می کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: وظیفه داریم به پاس خون شهدا و مجد و عظمت کشور و مردم ضمن شرکت خود، دیگران را به حضور در انتخابات تشویق کنیم.

کد خبر 1064823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha