انتخابات قدرت نرم جمهوری اسلامی است/ سست کردن اراده مردم هدف دشمن در انتخابات

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه هدف دشمن سست کردن اراده مردم برای کمرنگ کردن انتخابات است گفت: انتخابات قدرت نرم جمهوری اسلامی است و هدف دشمن از کمرنگ کردن انتخابات مهار و کنترل ایران است.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: برگزاری انتخابات با مشارکت بالا همواره سرمایه ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است درصد بالای مشارکت ها در انتخابات گذشته نگرانی هایی را برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است آنها همواره برای اینکه مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند طرح ها و برنامه هایی را  اشته و پیدا کردند امسال نیز دشمنان نظام انقلاب برای دلسرد کردن مردم و رسیدن به اهدافشان نقشه هایی را طراحی و اجرا می کنند اما آنچا که مهم است این است که مردم ما هیچ گاه دست از دفاع از انقلاب ئ نظا بر نمی دارند و حضورشان در انتخابات را به منزله دفاع از انقلاب می دانند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «سعید نصیرالاسلامی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

قدرت نرم جمهوری اسلامی با توجه به شرایط امروز توضیح دهید؟

در مجموع در بخش سیاسی قدرت نرم انتخابات همان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی است و امروز ما در قدرت نرم مهمترین مولفه تقویت قدرت نرم را انتخابات می دانیم در حقیقت انتخابات امسال با شرایط پیش رو این است که انتخابات واقعا جنگ اراده است.

 

هدف دشمن در انتخابات پیش روی نظام اسلامی چیست؟

 دشمن با تمام عده و عده و تجهیزات و ماهواره و اینترنت و ابزار و تمام امکانات پای کار آمده است تا اراده پولادین جوانان و مردم را مختل کند و بالاخره هرگونه که می داند آنگونه که شایسته کشور است، مردم حضور نداشته باشند.

 

وظیفه مردم در محافظت از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران چیست؟

از سوی دیگر ما باید با اراده قوی و با مولفه هایی که در موضوع قدرت نرم اشاره شد، جدی و جانانه حضور یابیم تا بتوانیم آنچه را که دشمن به دنبال آن است که به دنبال دو موضوع است ابتدا تسلط بر قلب های مردم با موضوع لذت طلبی و سپس کنترل افکار را با اقناع مردم در دستور کار دارد.

 

مشارکت مردم در انتخابات با توجه به تلاش دشمن در کمرنگ کردن انتخابات چه تاثیری برجای می گذارد؟

شرکت ما در انتخابات در همین جا اثر خود را نشان می دهد و با سوالاتی مواجه می شویم که شرکت ما پیش از این در انتخابات  چه اثری داشته است و ابهاماتی را دشمن ایجاد می کند تا با ایجاد شبهه در ذهن مردم و جوانان مردم را از حضور در عرصه مشارکت بازدارند. دشمن همواره تلاش می کند تا تلقین کند مهندسی انتخابات شکل گرفته است و این انتخابات مهندسی شده است و حضور یا عدم حضور ما معنا ندارد در حالی که ما نباید غافل شویم که امروز این اراده ها سست شود و در موضوع قدرت نرم که به مراتب از قدرت سخت و موشک های ما توانمندتر است که اگر  با کاستی مواجه شویم آسیب های جبران ناپذیری را خواهیم داشت.

 

حضور مردم در وقایعی مانند تشییع پیکر شهادت حاج قاسم و شهید ابومهدی چه اثری بر دشمن داشت؟

در موضوعات شهادت حاج قاسم مردم عراق در خیابان ها تظاهرات کردند و شهید ابومهدی را تشییع کردند و در تشییع این دو شهید بزرگوار جمله ای مقام معظم رهبری فرمودند و آن این بود که این حضور مردم عراق و ایران در تشییع این دو شهید بزرگوار اثری بیشتر از موشک باران ما در عین الاسد دارد در حالی که پایگاه عین الاسد یکی از مراکز مهم دشمن محسوب می شد و جسارت این پایگاه آمریکایی و توانمندی این موضوع زبانزد تمام دنیا قرار گرفت اما با تمام این قدرت و اقتدار رهبر انقلاب حضور مردم در راهپیمایی و تشییع جنازه دو شهید بزرگوار اثرش را به مراتب بیشتر از این هدف گیری می دانند و این همان قدرت نرم است.

 

حضور مردم در انتخابات چه تاثیری بر قدرت نرم  نظام اسلامی دارد؟

بخشی از این قدرت نرم و حضور امروز با استراتژی حضور در انتخابات بیان می شود. امروز کشور با شرایط خاصی مواجه است و شرایط سیاسی کشور همواره مواجهه جبهه انقلاب با جبهه سرمایه داری است یعنی تمام نظام سرمایه داری در تمام دنیا آمده اند و مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند که برگرفته از مبانی دینی است که امام (ره) آن را بنیانگذاری کرده اند که مبانی این انقلاب با مبانی لیبرال دموکراسی همخوانی ندارد و با مبانی نظام سرمایه داری هیچ همخوانی ای ندارد و به همین دلیل نمی توانند دشمنان با آن کنار بیایند.

 

هدف اصلی دشمن در پیش کشیدن برجام و احیاء آن چیست؟

 

 ما امروز شاهد آن هستیم که هدف دشمن تداوم مهار و کنترل ایران است که در موضوع برجام دشمنان با بکارگیری تاکتیک ها و تکنیک های متفاوت تلاش می کنند به اهداف خود برسند و اینکه دشمن یک روز تمام تحریم ها را کنار بگذارد و با ما بر سر میز مذاکره بنشیند هرگز میسر نمی شود زیرا مبانی انقلاب اسلامی، مبانی ظلم ستیزی است که بر پایه عدالت محوری انسان مداری است و با مبانی آنها همخوانی ندارد و به همین دلیل آنها با ما کنار نمی آیند. امروز دشمن تداوم مهار و کنترل ایران را در پیش گرفته است و با زنده کردن دوباره برجام تلاش می کند تا با اعمال چند گشایش و رفع تحریم به اهداف خود برسند در حالی که دشمن هیچ گاه فشار چندجانبه بر جمهوری اسلامی را رها نمی کند و همواره محاصره سیاسی و اقتصادی کشور را مدیریت می کند.

 

کد خبر 1065066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha