فرهنگ و دغدغه های فرهنگی مورد توجه کاندیداها باشد

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت:متأسفانه فرهنگ و دغدغه های فرهنگی در برنامه های برخی از کاندیداها در حاشیه قرار گرفته و مظلوم واقع شده است.

دكتر  راضیه میرعلی ملک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که امروزه به جهت وضعیت نامطلوب معیشتی مردم، مسایل اقتصادی در اولویت کاندیداها قرار گرفته است، اظهار داشت: البته چنین وضعی از نظر برخی از سیاست مداران طبیعی است چرا که حقیقتاً معیشت بسیاری از مردم در طول این سال ها آسیب جدی دیده، اما کاندیداهای محترم باید توجه کنند که ریشه ی بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناظر به عدم توجه به مسایل فرهنگی است.

 

مدرس حوزه علمیه خواهران افزود: واقعیت آن است که بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه به خاطر از بین رفتن زیرساخت های فرهنگی به وجود آمده است، به خصوص در مباحث مرتبط با سبک زندگی که متاسفانه به جای تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی، تا حدود زیادی سبک زندگی غربی در جامعه رواج پیدا کرده است.

 

وی همچنین گفت: تأثیرات این سبک زندگی غلط را می توان در مباحثی چون تولید و نیز مصرف خانواده ها مشاهده کرد، ضمن آن که ایجاد و توسعه برخی از مشکلات به ریشه های اخلاقی برمی گردد که خود در داخل مقوله سبک زندگی قابل بحث و بررسی است.

 

مدرس حوزه علمیه خواهران ادامه داد: به عنوان مثال در بحث مسکن، بخشی از مشکلات ناظر به حرص و طمع برخی از صاحبان ملک و یا دلالان و فعالان بازار زمین و مسکن است و این که این طیف از افراد متأسفانه اخلاق مداری و انصاف و وجدان را نادیده گرفته اند.

 

وی بیان داشت: این در حالی است که اگر سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی کلمه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما نیز مرتفع خواهد شد، کما این که در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز این مهم به طور خاص مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

 

میرعلی ملک همچنین گفت: از دیگر مسایل مهم، لزوم پایبندی مسئولان به امر ساده زیستی است، چرا که اگر این مساله در جامعه رواج پیدا کند، خواه ناخواه در اصلاح معیشت مردم نیز تأثیرگذار است، البته به شرط آن که خود مسئولان و دولتمردان نیز فراتر از شعارها، مقید به ساده زیستی باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در مناظره های انتخاباتی اظهار داشت: امروز با این که فرهنگ می بایست حتی پیش از اقتصاد و معیشت در اولویت باشد متأسفانه در حاشیه قرار گرفته و در برنامه های کاندیداها نیز به جز برخی از کاندیداهای متعهد به فرهنگ اسلامی، این امر مهم عملاً مظلوم واقع شده است.

 

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران با بیان این که در حاشیه قرار گرفتن فرهنگ، زیربنای بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه است، گفت: متأسفانه ما گاهی به جای پرداختن به اصل به فرع و حواشی قضایا می پردازیم، کما این که برخی از کاندیداها یا برنامه درستی برای فرهنگ ارایه نداده اند یا مطالب خود را به درستی تبیین نکرده اند.

 

کد خبر 1065203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha