مشارکت مردم در انتخابات موفقیت نظام اسلامی در جنگ نرم است

حجت الاسلام حسن رضایی با بیان اینکه عدم مشارکت مردم نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند گفت: مشارکت مردم در انتخابات موفقیت نظام اسلامی در جنگ نرم است

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از مهمترین مصادیق اهرم قدرت جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود و از مهمترین ارکان مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است اما در این میان امری که باعث خوشحالی دوستداران نظام و ناراحتی دشمنان می شود حضور پررنگ و مشارکت حداکثری آنها در تعیین سرنوشت کشور است. در ایام منتهی به انتخابات  شاهد آغاز موج گسترده رسانه‌ای دشمن جهت تأثیرگذاری منفی بر حضور حداکثری مردم هستیم این تلاش دشمنان  نشان دهنده هراس آنها از پشتوانه قدرت مردمی نظام است ، و به همین دلیل بر محور ناامیدی قشر خاکستری جامعه تاکید می کنند تا از این طریق بتوانند زمینه امیدواری خود را در تحقق نقشه هایی که برای سست کردن اراده مردم داشتند را رقم بزنند اما آنچه می تواند آینده ایران اسلامی را در مقابله تمام هجمه های داخلی و خارجی از تحریم تا شرایط نابسامان اقتصاد کشور نجات دهد حضور حداکثر مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب فردی آگاه و یک انتخاب اصلح و شایسته برای هدایت سکان اجرایی کشور است. رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران، ۸ خصوصیت رئیس جمهور مطلوب کشور در انتخابات ۱۴۰۰ را برشمردند و فرمودند: «خصوصیات یک رئیس جمهوری را که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور مردم باید دارای این خصوصیات باشد، اینها را من می‌گویم. شما نگاه کنید، ببینید واقعاً همین‌جور هست یا نه. یعنی این نظر شخص من نیست، به نظر می‌رسد که هر کسی که به دنبال سعادت کشور است، یک چنین رئیس جمهوری می‌خواهد.» این مشخصات عبارتند از دارای مدیریت و کفایت، با ایمان، عدالتخواه و ضدفساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخل، معتقد به جوانان، مردمی، امیدواردر همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حسن رضایی امام جمعه معمولان به شرح زیر ارایه می شود.

 

اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات را توضیح بفرمایید؟

 

 قبل از هر چیزی باید بگویم که شرکت حداکثری و انتخاب اصلح دو مقوله مهم هستند. اگر این دو مقوله محقق شود در جنگ نرم مقابل دشمن موفق می‌شویم. به طور مثال حضور مردم در تشییع شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی سیلی محکمی بر صورت آمریکا بود که از جهاتی مثل همین حمله موشکی به عین الاسد بود. این کار امنیت را برقرار می‌کند که همین امنیت یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است. اگر آن را از دست دادیم متوجه می‌شویم اهمیت این دو نعمت چقدر زیاد است.

 

نگاه مردم به انتخابات 1400 چگونه است؟

برخی ممکن است ناامید و دلسرد باشند و نخواهند در انتخابات شرکت کنند. دسته‌ای دیگر ممکن است تصور کنند شرکت در انتخابات سودی ندارد. البته مردم حق دارند گله‌مند باشند. برخی از مدیریت‌های ضعیف باعث شده مشکل ما مرغ و تخم مرغ شود. این درخور شأن مردم نیست.

 

ضعف مشارکت و یا عدم مشارکت مردم در انتخابات چه عواقبی در پی دارد؟

اما باید بدانیم عدم مشارکت مردم نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند. یکی از نکات مهم این است که در بسیاری از کشورها انتخابات برگزار نمی‌شود اما در کشور ما با شعار جمهوریت مردم حق مشارکت دارند. نظام با مردم مشورت می‌کند و مردم خودشان مسئولین را انتخاب می‌کنند.

 

مردم در انتخابات پیش رو باید چگونه انتخابی داشته باشند؟

 پر مشغله‌ترین مسئول در بین لایه‌های مدیریتی کشور رئیس جمهور است. در فرهنگ، اقتصاد، تورم، ایجاد مسکن و ... رئیس جمهور و کابینه‌اش بسیار موثر هستند. برای همین شرکت در انتخابات امری ضروری بوده و در آینده کشور تاثیرگذار است. نباید عملکرد ضعیف برخی از مسئولین را به نظام نسبت داد. باید با افراد آگاه مشورت کرد. باید کسانی را انتخاب کرد که مورد اعتماد نظام بوده و منافع شخصی را به منافع عمومی ترجیح نمی‌دهند. باید طوری انتخاب کنیم که این انتخاب منجر به دولت مقتدر شود.

 

مردم از رییس جمهور آینده چه انتظاری دارند؟

بسیاری از مردم معتقدند نیاز به رئیس جمهوری داریم که در همه حوزه‌ها خصوصا حوزه اقتصادی آستین خدمت به مردم را بالا بزند. باید مرد میدان باشد و فقط پشت میز نباشد. این واضح است که با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم پیشرفت کنیم.

 

آیا کاندیدا می توانند با شعار دادن وارد میدان شوند؟

 مردم از بسیاری از مسئولان شعار شنیده‌اند اما عمل نه؛ مردم تفاوت بین شعار دهنده و عمل کننده را می‌دانند و می‌فهمند.

 

مردم چه نگاهی به شهید سلیمانی در حوزه و میدان عمل دارند؟

مردم برتری شهید سلیمانی را نسبت به برخی از مسئولین دیگر دیدند. با چشمان خود دیدند که حاج قاسم اهل عمل است و اگر حرفی بزند عمل می‌کند. مردم انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ برای دفاع از کشور تلاش کردند. برای همین است که دوست دارند مشکلات معیشتی، اشتغال، ازدواج، تورم و... در جامعه حل شود.

 

کد خبر 1065426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha