مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان خواستار مدیریت مصرف آب شد

حسینی گفت: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی نزولات جوی در تنش آبی پیش رو مردم گیلان مصرف آب را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، « سیدمحسن حسینی» عصر امروز(سه شنبه،۲۵ خرداد) در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران شهرستانهای استان گیلان که در قالب ستاد پایش تنش آبی برگزار شد، گفت: در این ستاد که برای کاهش این تنش ها تشکیل شده است ریسک ها را شناسایی می کنیم و تیم های واکنش سریع بصورت آماده باش حوادث و اتفاقات را پیگیری می کنند.


مدیرعامل آب و فاضلاب استان گیلان ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی کامل تصفیه خانه جدید آب گیلان ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستا تحت پوشش این شبکه قرار گیرند.


وی تصریح کرد: برای مدیریت تنش آبی چهار دستگاه بسته بندی آب شرب با ظرفیت هشت هزار لیتر در ساعت و شبکه های آبرسانی آماده فعالیت هستند و شرکت آب و فاضلاب گیلان حداکثر تمهیدات را برای مقابله با تنش آبی اندیشیده است تا با کمترین تنش شرایط را مدیریت کند.


حسینی افزود: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت تولید ۶ متر مکعب در ثانیه وظیفه تنظیم فشار آب مشترکین را بر عهده دارد .


وی خواستار مدیریت مصرف آب توسط مشترکین شد و تاکید کرد: مردم با مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب مشکلات کم آبی را کاهش دهند. ما همیشه شاهد همکاری مردم با شرکت های آب وفاضلاب بوده ایم و امیدواریم این همکاری ادامه دار باشد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: آب ثروت ملی است که هیچ جایگزینی ندارد و به همین منظور مردم می بایست حداکثر بهره وری و صرفه جویی را داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب گیلان با توجه به تنش آبی پیش رو هیچ برنامه مدونی برای قطعی آب ندارد اما گاهی به دلیل شرایط خاص ممکن است آب قطع شود.


حسینی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و ۵۷۶ دهنه چشمه که منبع تغذیه آنها متاثر از برف است با کاهش آب دهی چشمه در تابستان مواجه خواهیم شد. میزان چشمه ها در نقاط مختلف متفاوت است و با توجه به شرایط شاید در ۳۱۳ روستا با کاهش آبدهی چشمه ها مواجه شویم.


وی یادآور شد: در این خصوص تمهیدات خاصی از سوی آب و فاصلاب گیلان فراهم شده و تانکرهای آبرسان آبفا و بخش خصوصی آماده کار است.


حسینی تصریح کرد: هزار و ۱۴۸ مخزن ذخیره آب در نقاط مختلف استان گیلان وجود دارد و ۳۱ آزمایشگاه وظیفه کنترل کیفیت آب استان را بررسی می کنند.


وی اظهارداشت: شرکت آب و فاضلاب گیلان با همکاری شبکه بهداشت بر کیفیت آبها نظارت دارد و خوشبختانه وضعیت آب شرب منطقه مطلوب است.


حسینی با بیان اینکه واحد ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب گیلان بصورت شبانه روزی در تمام نقاط گیلان تماس ها و شکایات مردم شهر و روستا را پیگیری می کند ادامه داد: در کنار این واحد، شماره چهار رقمی ۱۵۲۲ نیز برای سهولت در پرداخت قبوض آب بها برای مردم در نظر گرفته شده است.


وی به همکاری و مشارکت دهیاران با مجموعه شرکت آب و فاضلاب اشاره و تاکید کرد: هم اکنون هزار و ۷۱۸ روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.


حسینی تصریح کرد: با توجه به وسعت جغرافیایی خدمات و ارتباط مستقیم با دهیاران و  بخشهای مختلف در روند خدمتگداری کمک های بسیاری صورت گرفته و امیدواریم این همکاری ها افزایش یابد.


وی در ادامه مقابله با انشعابات غیر مجاز را از برنامه های آب و فاضلاب گیلان عنوان و تاکید کرد: آب یک حق عمومی است از مشترکین می خواهیم برای اخذ انشعاب به ادارات شهرستان مراجعه کنند.


وی در ادامه پرسش های خبرنگاران‌ از شهرستانهای مختلف استان گیلان در مورد مقابله با تنش ابی پیش رو را پاسخ داد.  

کد خبر 1066280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha