یک میلیون و ۳۰۰ هزار گلستانی واجدالشرایط رای دادن هستند

حق شناس گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان واجد الشرایط رای دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رای می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در گفتگو با مردم استان گلستان از طریق صدا و سیمای استان اظهار کرد: در 971 روستای گلستان انتخابات برگزار می شود و اهمیت روستاها کمتر از شهر نیست چرا که جمعیت روستاهای استان گلستان 47 درصد جمعیت استان است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: یک هزار و 884 صندوق اخذ رای برای ریاست جمهوری  در نظر گرفته شده  و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک هزار و 774 صندوق در روستاها و شهرهای استان داریم و علت کمتر بودن تعداد صندوق شوراهای اسلامی شهر و روستاها این است که  در برخی از روستاها میزان داوطلبان شوراها به حد نصاب نرسیده و انتخابات شوراها در آن برگزار نمی شود.

 

حق شناس بابیان اینکه انتخابات از ساعت 7 صبح روز 28 خرداد آغاز می شود، متذکر شد: انتخابات می تواند برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت 24 تمدید شود و رای گیری از افراد در محل شعبه می تواند تا ساعت دو صبح هم در روز رای گیری تداوم یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در روز انتخابات تراکم نداشته باشیم و انتخابات منشاء شیوع ویروس کرونا نشود.

 

این مقام مسئول به حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: یک میلیون و 300 هزار نفر در استان واجد الشرایط رای هستند که از این میزان 32 هزار نفر آنها رای اولی هستند.

 

حق شناس ابراز داشت: حدود 57 درصد در سال 98 مردم استان گلستان در انتخابات مجلس مشارکت داشتند که 13 درصد از میانگین کشوری میزان مشارکت مردم گلستان در انتخابات بیشتر بود و امیدواریم در این انتخابات نیز اینگونه باشد.

 

وی گفت: تمام تلاش ما این بود که عوامل اجرایی انتخابات واکسینه شوند که بخشی از این افراد واکسینه شدند.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه توصیه ما به مردم این است که به واسطه مسائل بهداشتی در صبح به شعب اخذ رای مراجعه کنند، افزود: در گرگان انتخابات به صورت الکترونیک انجام می شود و این مهم به شمارش صحیح آرا کمک می کند.

کد خبر 1066724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha