حضور حداکثری مردم در انتخابات؛ اهرم قدرت جمهوری اسلامی ایران

شعب اخذ رای در سراسر کشور امروز میزبان شرکت کنندگان در انتخابات ۱۴۰۰ است. امروز مردم با حضور پای صندوق های رای انتظارات و مطالبات خود را با ثبت رای به گوش مسئولان رساندند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امروز بیست و هشتم خرداد از ساعت هفت صبح سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هفت صبح در شعب اخذ رای آغاز شد.

 

حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از مهمترین مصادیق اهرم قدرت جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود که تا این لحظه با توجه به گزارش مسئولان، ناظران و بازرسان از شعب پیش بینی مشارکت خوبی شده است.

 

مشارکت مردم در نظام اسلامی یکی از مهمترین ارکان مردم سالاری دینی محسوب می شود اما در این میان امری که موجب خوشحالی دوستداران نظام و ناراحتی دشمنان می شود، حضور پررنگ و مشارکت حداکثری ملت ایران در سرنوشت خودشان است.

 

طبق اطلاعیه های وزارت کشور افراد واجد شرایط با داشتن 18 سال می توانند با در دست داشتن شناسنامه و حفظ کد ملی خود در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

 

در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات شاهد هجمه گسترده ای از رسانه های بیگانه مبنی بر عدم حضور و مشارکت مردم در انتخابات هستیم. این تلاش دشمنان نشان دهنده هراس و ترس آنها از پشتوانه قدرت مردمی نظام است تا از این طریق بتوانند زمینه امیدواری خود را در تحقق نقشه هایی که برای سست کردن اراده مردم داشتند، فراهم کنند.

 

اما نباید این نکته را از یاد ببریم که تنها راه نجات در مقابل تمام هجمه های داخلی و خارجی و حل مشکلات کشور و شرایط نابسامان اقتصادی کشور حضور در پای صندوق های رای است تا بتوانیم با انتخاب فردی آگاه، شایسته و اصلح برای هدایت سکان اجرایی کشور گام موثری برداریم. در این زمینه رهبر انقلاب هشت خصوصیت مهم را برای رییس جمهور منتخب برشمردند که از آن جمله می توان به مدیریت و کفایت، ایمان و عدالت خواهی، مبارزه با فساد، عملکرد انقلابی و جهادی اشاره کرد.

 

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی مسئولان ستاد انتخابات از شعب انتخابات سراسر کشور از اولین آغاز رای گیری شاهد حضور چشمگیر مردم در شعب اخذ رای هستیم که البته در برخی از شعب به دلیل برخی مشکلات فنی انتخابات به صورت آفلاین بوده و پس از رفع موانع سیستمی اطلاعات رای دهندگان در سیستم وارد می شود.

 

حجت الاسلام علی ارشدی یکی از روحانیون حوزه علمیه است که امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت رای خود حاضر شده است. وی در مورد دلایل رای دادن خود می گوید: رای دادن یک وظیفه شرعی، ملی و میهنی است و واجبی است که نباید ترک شود. کسانی که رای نمی دهند باید در مورد رای ندادن خود توضیح دهند. امروز اصل بر رای دادن است.

 

علی جوادی یکی دیگر از شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات است. وی 56 سال دارد و شغل او آزاد است. وی از کسبه خواربارفروشان محسوب می شود و در مورد دلایل رای دادن خود می گوید به عنوان یک شهروند ایرانی خود را دخیل در سرنوشت کشور می دانم و وظیفه شرعی و قانونی خود می دانم که امروز در پای صندوق های رای حضور یابم. از اینکه این افتخار نصیبم شده خدا را شاکرم.

 

حسن محمودی یکی دیگر از شرکت کنندگان است. وی دانشجوی علوم ارتباطات است و از دلایل حضور خود در انتخابات می گوید: شرکت در سرنوشت خودمان را ضروری می بینم و می خواهم به نحوی انتخاب کنم که افراد دیگر نتوانند در سرنوشت ما دخالت کنند و یا انتخاب ما را به انحراف بکشانند.

 

سعید محبی یکی از رای اولی هاست که 18 سال سن دارد. وی در سال اول دانشگاه مشغول به تحصیل است و به عنوان یک ایرانی خود را شایسته حضور در تعیین سرنوشت کشور می داند.

 

مریم حمیدی، 48 ساله صاحب دو فرزند است و دست در دست کودکان خود در صف انتخابات منتظر صدور تعرفه و ثبت رای خود است. او با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در مورد آینده فرزندان خود می گوید و معتقد است امروز آینده این فرزندان در دست ما بزرگترهاست و اگر انتقادی نسبت به وضعیت موجود داریم باید در پای صندوق های رای با ثبت رای خود زمینه حل مشکلات و همچنین انتقادات خود را فراهم کنیم.

 

محسن عبدی، بازنشسته آموزش و پرورش است. وی 60 سال سن دارد و در مورد انتخاب خود در ریاست جمهوری و مجلس میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا توضیح می دهد. او خواهان حل مشکلات است اما قهر با صندوق را درست نمی داند و به تمام همسالان خود توصیه می کند با بینش و بصیرت در انتخاب اصلح با توجه به بیانات رهبر انقلاب در این دوره از انتخابات مشارکت کنند. وی رای خود را مشت محکمی بر دهان دشمنان می بیند و معتقد است هر رای یک ایرانی دشمن را یک قدم به عقب می راند.

 

مهین محبی، 28 ساله و آخرین فرزند خانواده است. وی تحصیلات خود را در رشته الکترونیک به پایان رسانده است و برای رسیدن به شغل مورد نظر خود با مشکلات و موانع بسیاری دست و پنجه نرم می کند. وی در مورد انتظارات خود از دولت آینده به فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان تاکید می کند و معتقد است برای آنکه بتواند زمینه شغلی و اقتصادی همسالان خود را فراهم کند، می تواند با انتخاب درست در این فرآیند مشارکت کرده و خود را در حل مشکلات کشور سهیم بداند.

 

 

کد خبر 1067533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha