گلستانی ها به امید فردای روشن در پای صندوق های رای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان اعتقاد دارند که گلستانی ها به امید فردای روشن در پای صندوق های رای حاضر می شوند و از رئیس جمهور آینده می خواهند مطالباتشان را پییگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، طلیعه حضور مردم استان گلستان در ساعات آغازین برگزاری انتخابات نشان می دهد که مردم نگارستان ایران از آرمان های بلند انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر دست نمی کشند.

 

مسئولان برگزاری انتخابات از مشارکت خوب اقوام گلستانی در این انتخابات سخن می گویند و این مهم نشان می دهد که وعده علمای اهل تسنن استان گلستان در طوماری به مقام معظم رهبری صادقه بود.

 

همواره نرخ مشارکت مردم استان گلستان نسب به میانگین کشوری بالاتر بود و در دوره گذشته انتخابات استان گلستان به صورت میانگین 13 درصد بیشتر از استان های کشور مشارکت داشته است.

 

می طلبد در راستای این  حضور پررنگ مردم استان گلستان مسئولان به ویژه رئیس جمهور آینده کشور نیز نگاه ویژه ای به این خطه داشته باشد.

 

*ایجاد فرصت شغلی و کاهش بیکاری مهمترین خواسته مردم از رئیس جمهور

«غلامرضا منتظری» در این باره می گوید: مردم این استان با وجود اینکه با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند ولی به امید فردایی روشن و تغییر در وضعیت اقتصادی کشور امروز پای صندوق های رای حاضر شدند.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی همه مردم گلستان ایجاد فرصت های شغلی و کاهش وضعیت بیکاری نسل جوان است.

 

منتظری بیان کرد: اگر یک دولت مقتدر  شکل بگیرد و بتواند زمینه تحولات اقتصادی را فراهم کند از این معضلات که در کشور وجود دارد  فاصله خواهیم گرفت.

 

وی افزود: در استان گلستان بحث تامین منابع آب به عنوان یک تهدید برای آینده استان حائز اهمیت است که باید دولت آینده تدبیری برای آن بیندیشد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: خوشبختانه مجمع نمایندگان استان تمام وقت خود را گذاشتیم قدمی هر چند کوچک برای این مشکل اساسی استان بردارند و با شکل گیری دولت آینده امیدواریم زمینه اجرای پروژه های زیربنایی مثل تامین آب آشامیدنی و تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی  فراهم شود.

 

منتظری تاکید کرد: بحث صنایع تبدیلی و کشاورزی استان گلستان مطالباتی دارد، در هر استانی یک مزیت نسبی وجود دارد و در استان مزیت نسبی ما کشاورزی است و اگر صنایع تبدیلی شکل نگیرد غم و غصه کشاورزان را در فصل برداشت شاهد خواهیم بود.

 

وی گفت: با صادرات بخشی از مشکلات این مجموعه حل می شود ولی کماکان درد این قشر را شاهد هستیم ولی اگر صادراتی در بحث محصول استراتژیک استان صورت بگیرد دغدغه ای در این زمینه نخواهیم داشت.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: توجه به زیرساخت های بهداشت و درمان از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کنیم، در استان گلستان بیمارستان سوانح و سوختگی نداریم و در این دوره از مجلس زیرساخت های خوبی برای بیمارستان طالقانی، 5 آذر و درمانگاه تامین اجتماعی آق قلا برداشته شده است.

 

منتظری تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان این استان از دیگر موضوعاتی است  که باید به آن توجه شود با قابلیت هایی که استان دارد نباید فقیر داشته باشیم و در اوج ثروت در این استان ما احساس فقر می کنیم و باید  بتوانیم ظرفیت های استان به شکل شایسته تری استفاده شود.

 

وی افزود: تجارت خارجی استان باید تقویت شود مرز مشترک با ترکمنستان داریم ولی برخی از موانع در روابط تجاری وجود دارد و اگر این مشکل در سال های آینده برطرف شود بخشی از مشکلات کشاورزی نیز برطرف خواهد شد.

 

منتظری تاکید کرد: با ایجاد منطقه آزاد به عنوان یک رهاورد مهم و هم اندیشی مسئولان و نمایندگان شکل گرفته و نیاز است مشکلات مرزی ما حل شود.

 

*سهم گلستان از منابع مالی محقق نشده است

«رمضانعلی سنگدوینی» نیز می گوید: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا همه موارد با همدلی مجمع نمایندگان استان گلستان پیگیری می شود و این مجموعه به صورت ملی و استانی فکر می کند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اینکه در استان گلستان شاهد بیکاری زیاد و وضعیت بد اقتصادی هستیم این است که  سهم استان از منابع ملی در طول این چند سال آنگونه که باید جذب نشده است.

 

سنگدوینی متذکر شد: یکی از نکاتی که مجمع نمایندگان در  سال نخست پیگیری کرد بحث عدالت در اعتبارات بود و درصدد بودیم که سهم استان از منابع ملی را افزایش دهیم.

 

وی افزود: امسال بودجه استان گلستان در بخش عمرانی 60 درصد افزایش یافته و به دو هزار میلیارد تومان رسید و بودجه محرومیت زدایی و آب شرب روستایی نیز در استان توسعه یافته است.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه در تلاش هستیم که سهم گلستان را از منابع ملی محقق کنیم، افزود: یکی از نکات حائز اهمیتی که در حال حاضر می توانیم پیگیری و دنبال کنیم بحث گردشگری است و امیدواریم ظرفیت گردشگری در استان گلستان که به صورت بالقوه و بالفعل وجود دارد توسعه یابد.

 

*جذب سرمایه گذار در گلستان تسهیل شود

سنگدوینی افزود: نتوانستیم از ظرفیت گردشگری برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم، مسئله بعدی که در استان حائز اهمیت است حذب سرمایه گذار است و حضور سرمایه گذار در استان  باید تسهیل شود و موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری استان وجود دارد را برطرف کنیم.

 

وی افزود: در سطح ملی مدیرانی از استان نداریم که بتوانند مشکلات و دغدغه های استان را پیگیری کنند و مسائل استان را به کشور ارائه کنند و باید نسبت به این موضوع نیز اهتمام شود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود:  محصولات کشاورزی کلزا، گندم و غیره باید به صورت تضمینی خریداری شود،  قیمت خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی مثل سیب زمینی پایین است و باید افزایش یابد.

 

سنگدوینی به بسته بودن مرزهای زمینی با کشور ترکمنستان اشاره کرد و بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون ظرفیتی خوبی در استان می تواند ایجاد کند و باید در تجارت خارجی از ظرفیت کشورهای همسایه بیشتر استفاده کنیم.

 

وی افزود: منطقه گلستان دارای ظرفیت فرودگاه بین المللی، خط راه آهن و به زودی بندر است که می تواند به منطقه آزاد اینچه برون کمک کند و باید بتوانیم از این طریق ارتباط خود را با کشورهای اوراسیا افزایش دهیم.

 

این مقام مسئول افزود: مردم در خصوص پتروشیمی سوال می کنند  اگر مسئله پتروشیمی دنبال شود می توانیم آن را احیاء کنیم و این امکان وجود دارد و یک سری قدم ها نیز در این راستا برداشته شده است.

 

سنگدوینی افزود: برای اینکه مطالبات استان پیگیری شود نیازمند یک مدیر با روحیه جهادی و انقلابی در کشور هستیم و با مدیریت جهادی این مشکلات برطرف می شود.

 

وی افزود: هر رئیس جمهوری که مسئولیت قوه مجریه را برعهده بگیرد باید ساختار کشور را تغییر دهد و منابع بزرگ کشور بهره برداری کند.

 

 

کد خبر 1067601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha