مردم خراسان شمالی مشارکت خوبی در انتخابات داشتند

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: امروز مردم خراسان شمالی مشارکت خوبی در انتخابات داشتند.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امروز مردم خراسان شمالی مشارکت خوبی در انتخابات داشتند و تا این لحظه، 35 درصد مردم استان در انتخابات مشارکت داشته اند.

 

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی برگزاری انتخابات در این استان را خوب عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه تخلف انتخاباتی گزارش نشده است.

 

جدی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات هزار و ۸۲۶ ناظر بر انتخابات این استان نظارت می‌کنند که از این تعداد ۱۰ ناظر ویژه هستند، گفت: ناظران ویژه می‌توانند در تمامی شعب حاضر شوند و همچنین ۱۲۶ نفر سرناظر نیز برای این انتخابات در نظر گرفته شده است.

 

جدی تصریح کرد: همچنین هزار و ۶۹۰ نفر ناظر برای صندوق های رای شهر و روستاهای استان در نظر گرفته شده است که هر صندوق شهری دو ناظر و صندوق روستایی یک ناظر دارد.

 

وی بیان کرد: کار ناظران صندوق های رای، نظارت بر فرایند رای گیری در سر صندوق های رای است که این افراد پیش از رای گیری آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

 

 به گفته وی هزار و ۲۰۴ شعبه برای برگزاری انتخابات در استان تعیین شده که این میزان به علت شرایط کرونایی و تاکید وزیر کشور ۱۰ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش دارد.

 

جدی افزود: تعداد نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها در این دوره از انتخابات ۵۶۰ نفر و شوراهای اسلامی روستاها  چهار هزار و ۷۶۲ نفر است.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا به همراه میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه در حال برگزاری است.

کد خبر 1067660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha