فروش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در طرح بهارانه کتاب آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فروش بیش از یازده میلیارد و هفتصد میلیون ریال کتاب در طرح بهارانه کتاب آذربایجان شرقی خبر داد.

«سیدقاسم ناظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: این  دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان "بهارانه کتاب 1400" از 17 لغایت 25 خردادماه جاری در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور اجرا شد و  59  کتابفروشی از استان نیز در این طرح مشارکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در این دوره 39 کتابفروشی از تبریز و 20 کتابفروشی از شهرستانهای ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند و بستان آباد مشارکت کردند و کتابفروشی های شهر کتاب تبریز، شایسته، توحید، بانک کتاب تبریز، حامد و  پاتوق کتاب به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.

وی ادامه داد: در طول مدت برگزاری طرح بهارانه کتاب در استان بیست هزار و هفتصد و پنجاه و پنج نسخه  کتاب به ارزش یازده میلیارد و هفتصد و یازده میلیون و نود هزار ریال فروخته شد که در نوع خود نسبت به طرح‌های فصلی گذشته بی سابقه است.

ناظمی تصریح کرد: در این طرح علاقه‌مندان کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کردند.

گفتنی است؛ ۷ درصد از کل کتابفروشی های کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد و در طرح بهارانه کتاب 1400 نیز پنج درصد فروش کل کشور به این استان اختصاص یافته است.

کد خبر 1067871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha