دولت باید یک برنامه درست برای حل مشکلات داشته باشد/ تاکید بر بکارگیری جوانان در اداره کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید یک برنامه درست برای حل مشکلات داشته باشد، گفت: باید از مردم بخصوص از جوانان در اداره کشور استفاده شود و یکی از عواملی که دولت آینده می تواند مشارکت را بالا ببرد استفاده از جوانان و بانوان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس شواری اسلامی شب گذشته (شنبه 29 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات عوامل داخلی و بیرونی دست به دست هم دادند که مشارکت خوبی اتفاق نیفتد، گفت: در عوامل داخلی موضوع کرونا بسیاری از اجتماعات ما را مختل کرده است و موضوع انتخابات هم از این قاعده جدا نبود و طبق نظرسنجی ها کرونا بین 12 تا 18 درصد در مشارکت تاثیرگذار است و همچنین به نظر می رسد بعضی از احزاب و گروه ها خوب به میدان نیامدند و دعوت جدی نداشتند که البته تاثیر چندانی هم نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع اختلال در روز رای گیری در مشارکت موثر بود، گفت: که صبح زود یکسری از صندوق ها آماده رای گیری نبودند و همچنین در ساعت 9 و 30 دقیقه یک اختلال در سیستم بوجود آوردند که قابل بررسی است که پیش بینی می شود بین 5 تا8 درصد می تواند در مشارکت موثر باشد؛ البته گزارش هایی از استان های مختلف داشتیم که تا 10 و 30 دقیقه بعضی از صندوق ها پاسخگو نبودند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق شوراها در خیلی از شهرهای بزرگ که الکترونیکی بود بعضا اختلال داشت، تصریح کرد: نکته بعدی عملکرد دولت در طول 2 تا 3 سال اخیر در موضوع معیشت مردم است که بسیار موثر درمشارکت بود.

 

امیرآبادی فراهانی درباره رسانه های خارجی و تاثیر آنها در انتخابات گفت: رسانه های خارجی تقریباً در اختیار معاندین و مخالفان نظام بودند که به نوعی مردم را تشویق به عدم مشارکت در انتخابات می کردند که البته موفق نشدند. خارجی ها بدنبال تحریم بودند و عدم شرکت مردم را خواستار بودند که موفق نشدند و معتقدم اگر برگزار کنندگان انتخابات خوب عمل می کردند مشارکت بالای 55 درصد رقم می خورد. همراه اول که مسئولیت تامین شبکه انتخابات را به عهده داشت صراحتاً اعلام کرد مشکلی برای تامین شبکه ، اینترنت و زیر ساخت نداریم فقط مشکل در سرورهای وزارت کشور است که اختلال بوجود آوردند که موجب شد انتخابات به این صورت رقم بخورد.

 

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات، مشارکت50 درصدی خوب است، گفت: البته این موضوع مسئولیت دولت آینده را سنگین می کند و دولت باید یک برنامه درست برای حل مشکلات داشته باشد. باید از ظرفیت های داخلی و خارجی در جهت بی اثر کردن تحریم ها استفاده شود و همچنین باید به سمت مذاکره با حفظ اصول ، ارزش ها و دفاع از حقوق ملت برویم.

 

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه باید از مردم بخصوص از جوانان در اداره کشور استفاده شود، گفت: یکی از عواملی که دولت آینده می تواند مشارکت را بالا ببرد استفاده از جوانان و بانوان است و یک پوست اندازی در مدیران کشور باید انجام شود و از افراد با تجربه بیشتر برای مشورت دادن استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در موضوع معیشت مردم هم دولت باید یک کار فوری انجام دهد، گفت: در برنامه بلند مدت هم باید واحدهای تولیدی، بانک ها و مالیات را دریک فرآیند 2 تا 3 ساله بخصوص در برنامه هفتم توسعه بگنجاند و مردم را امیدوار کند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رییس جمهور منتخب قبل از پیروزی در انتخابات گفت: آقای رئیسی اعلام کرد که مستقل آمد و از همه ظرفیت های ملت ایران، دولت و قوه مجریه استفاده خواهد کرد البته مجلس همراه دولت آینده است و این همراهی می تواند در راستای حل مشکلات هم کمک رسان باشد. رسیدگی به وضع بازار سرمایه خواسته مردم است که دولت باید یک برنامه کوتاه مدت برای آن داشته باشد.

 

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه مهمترین محور گام دوم استفاده از جوانان است، گفت: جوانان باید آینده کشور را بسازند و دولت هم در این موضوع اگر از جوانان استفاده کند قطعاً موفق خواهد شد. بیانیه گام دوم باید یکی از محورهای اصلی برنامه هفتم توسعه باشد چرا که برنامه هفتم یک برنامه عملیاتی برای اداره کشور است که بودجه های سنواتی هم براساس آن شکل خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه نگاه رییس جمهور منتخب در موضوعات کلیدی، کلان و یا مسائل جزئی عملیاتی و عملکردی است، گفت: به نظر می رسد در اجرا مشکل نخواهیم داشت ؛ باید یک اتاق فکر خوب شکل بگیرد و ایرادات دولت های قبلی احصا و از ظرفیت همه ملت ایران استفاده شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه مجریه در وسط میدان است و همه ما باید به آن کمک کنیم، افزود: دموکراسی ایرانی در منطقه نمونه است چون هم مجلس، رئیس جمهور، شوراها و خبرگان رهبری بر آمده از اراده ملت است. ما باید از این صندوق رای در مسئله دفاع از حقوق ملت در صحنه بین المللی استفاده کنیم و هر چقدر مشارکت بالا رود قدرت چانه زنی رئیس جمهور منتخب بالاتر است البته در طول 2 سال که درگیر کرونا هستیم مشارکت نسبت به کشورهای دیگر خیلی خوب بوده است و همچنین در داخل کشور هم خیلی مهم است که رئیس جمهور با رای بالایی به صحنه بیاید.

کد خبر 1068242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha