آیین رونمایی از کتاب «پیچاپیچ» در قزوین برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «پیچاپیچ» نوشته محسن جلیلوند در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسن لطفی» در آیین رونمایی از کتاب «پیچاپیچ» که امروز (یکشنبه 30 خرداد) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: این کتاب، نخستین کتابی نیست که در خصوص ابراهیم حاتمی کیا نوشته می شود و این هم به دلیل نقشی است که ایشان در سینمای ایران داشته و جایگاه ویژه و طرفداران و مخالفان سرسختی دارد و این هم به ماهیت فیلم ها و ویژگی های شخصیتی حاتمی کیا بازمی گردد.

 

این نویسنده و فیلمساز استان قزوین ادامه داد: نقد مثبت و منفی نسبت به فیلم های حاتمی کیا از محاسن یک فیلمساز است زیرا افراد مختلف در خصوص فیلم های ایشان نقد نوشته اند.

 

وی عنوان کرد: هر کتاب می تواند دریچه ای به کتاب های دیگری باشد که وجود دارد و می توانید این کتاب را با خیال راحت بخوانید زیرا نویسنده دانسته هایش را در این کتاب به اشتراک گذاشته است.

 

لطفی تأکید کرد: این کتاب، فصل پنجمی دارد که بررسی آثار حاتمی کیا با این دیدگاه صورت گرفته که رویکرد حاتمی کیا در سینما سیاسی است و من این فصل را پسندیدم زیرا متفاوت با دیگر کتاب هایی است که راجع به حاتمی کیا نوشته شده است.    

 

وی خاطر نشان کرد: مانویسندگان زیادی داریم که شیفتگی در نثر و زبان آنها دیده می شود و این می تواند اثر را از سطح علمی دور کند البته این هم نوعی از کتاب است ولی این شفیتگی نسبت به حاتمی کیا در کتاب پیچاپیچ وجود ندارد.

 

گفتنی است کتاب پیچاپیچ در خصوص بررسی سیر سینمای سیاسی ایران پس از انقلاب اسلامی در آثار ابراهیم حاتمی‌ کیا است که مراسم رونمایی از این کتاب توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد.

کد خبر 1068336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha