حرم از همیشه امام رضایی‌تر است

خادم ‌آستان قدس رضوی در رادیو گفت و گو از حال و هوای حرم امام رضا(ع) در شب میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) سخن‌گفت.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، محمدمهدی برادران در مصاحبه با برنامه «صبح وگفتگو» اظهار کرد: در ایامی که به دلیل همه‌گیری این بیماری، حرم تعطیل بود خدام نقش آئینی خود را انجام می‌دادند و خطبه‌ها را به جا آورده و بدون زائر در پست‌های مقرر قرار می‌گرفتند.

 

وی با بیان اینکه خدام همواره نائب الزیاره مردم هستند، افزود: مردم از هر طریقی ارتباط خود را با امام رضا(ع) حفظ کرده‌اند و ابزار فضای مجازی و رسانه به نحو احسن به کار آمد.

 

برادران با اعلام اینکه اتصال دلی همواره برقرار مانده است، ادامه داد: مردم از سراسر جهان به سوی امام سلام می‌دهند که هم سنت و هم معرفت دینی است.

 

وی ادامه داد: حضرت زنده و حی هستند و سلام ما را پاسخ می‌دهند.

 

برادران افزود: هر کس از هر نقطه از جهان که به حضرت سلام دهد، باور قلبی داریم که جواب آن را خواهیم شنید و این رزقی است ‌که برای کل جهان تقدیر شده است.

 

وی گفت: ما خدام قطعا توفیق داریم ولی علامه جعفری فرمودند شانس در دنیا مبنایی ندارد و خوش روزی بودن را به معنای عمل نیکی از سوی فرد یا یکی از پدران او دانستند که روزی به کار می‌آید.

 

برادران افزود: دعا می‌کنیم مردمی که دل به این بارگاه بسته‌اند توفیق برای‌شان روز افزون باشد.


خادم حرم رضوی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو این شغل را شکل گرفته بر پایه عشق دانست و گفت: امروز که قبل از ولادت حضرت بوده و فضای حرم امام رضایی است، این عشق بیشتر می‌شود.

 

برادران ادامه داد: در فضای مادی همه تفکرات ما ملموس است ولی در زندگی معنوی باید دقت بیشتر کنیم که در این ایام و در حرم مشهود تر می‌گردد.

 

وی گفت: فردی که با نداری سعی در سفر به مشهد را دارد و افرادی که نذر می‌کنند و حتی خدامی که نبات می‌خرند و ذکر دعا و توسل می‌گیرند تا تک تک نبات‌ها را بسته بندی کنند، بنا به همین عشق است.

 

برادران همچنین از گل آرایی کل حرم رضوی توسط دست اندرکاران گل و گیاه از نقاط مختلف کشور سخن گفت و افزود: بانیانی در مهمان سرای حضرت مستقر شده و برای مردم غذا می‌پزند و فضا بسیار متفاوت تر از آن فضای سود محور شکل گرفته است.

 

وی فضای کنونی حرم را شیرین تر از ایام دیگر دانست و گفت: فوج فوج ملائک برای زیارت حضرت شرف یاب می‌شوند در حدی که عمر آن‌ها تا زیارت دیگر قد نمی‌دهد ولی ما از این فیض معنوی برخوردار هستیم.

 

برادران به حق امام رضا(ع) دعا کرد مشکلات کنونی به عنایت حضرت زود رفع شود.

کد خبر 1068729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha