روایت امام جمعه بیرجند از سرباز مسیحی که از امام رضا(ع) شفا گرفت

آیت الله عبادی گفت: ائمه اطهار(علیه السلام) نه تنها در بین مسلمانان و شیعیان بلکه در بین مردمان سایر ادیان و آنهایی که عناد شخصی با اهل بیت ندارند هم از جایگاه ویژه ای برخوردارند، به طوری که خیلی از همین غیر مسلمانان از ائمه شفا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز(31 خرداد) در دیدار جمعی از خدام رضوی کاروان زیر سایه خورشید، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و پیروزی ملت ایران در انتخابات، گفت: انقلاب اسلامی ایران تاکنون انسان‌های بزرگی همچون آیت الله سید علی اکبر ابوترابی و سردار سلیمانی و هزاران شهید دیگر را تقدیم کرده است و جانبازان و ایثارگران زیادی هم در این راه زحمت کشیدند تا ما امروز از نعمت ولایت برخوردار باشیم که باید قدر آن را بدانیم.

 

وی مرحوم شهید سید علی اکبر ابوترابی را یک نمونه کامل از انسانهای موثر در جذب به اسلام و مکتب تشیع دانست و گفت: افرادی همچون شهید ابوترابی زحمات فراوانی برای این انقلاب و نظام و ولایت کشیدند و مزد این زحمات را هم خداوند در دنیا و آخرت به آنها داده است، اما اینکه ما برای اسلام و انقلاب چه کردیم جای سوال دارد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه 69 سوره مبارکه عنكبوت« وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» گفت: برکت جهاد انسان های فداکار و مومن و مخلص، هدایت همه انسانها است، لذا می بینیم که اولیای خدا در سراسر جهان و در میان همه جوامع پنهان هستند و خیلی از آنها را نمی شناسیم.

 

آیت الله عبادی به خاطره ای از مرحوم آیت الله مصباح یزدی در مورد عنایت امام رضا(علیه السلام) به یک فرد غیر مسلمان آمریکایی اشاره کرد و گفت: مرحوم آقای یزدی خاطره ای از قبل انقلاب نقل کرده اند که یک زوج جوان آمریکایی برای سفر و گردش به دور دنیا می روند و در کشور پاکستان از طریق یک هم دانشگاهی ادرس مشهد مقدس و حرم امام رضا(علیه السلام) به انها داده می شود، وقتی به مشهد می رسند به حرم می روند و ابتدا خدام چون خارجی و غیر مسلمان بودند از ورود آنها به داخل حرم جلوگیری می کنند اما با عنایت حضرت رضا(علیه السلام) این زوج غیر مسلمان به داخل حرم هدایت می شوند و مسیر زندگی آنها تغییر می کند، این ها قطره ای از کرامات امام رئوف است.

 

وی با اشاره به اینکه ائمه اظهار علیهم السلام را همه انسانها به جز معاندین قبول دارند، به خاطره ای از یک سرباز مسیحی در پادگان 24 بیرجند اشاره کرد و اظهارداشت: بنده در زمانی که در عقیدتی پادگان 04 بیرجند مشغول خدمت بودم، کلاس احکامی برای سربازان داشتیم که توسط یکی از اساتید تدریس می شد و در انتهای کلاس از همان درس از سربازان سوال پرسیده می شد.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: یک روز یکی از اساتید پیش بنده آمد و گفت که امروز اتفاق عجیبی برایش پیش آمده است، گفتم چه شده؟ گفت: « وقتی کلاس احکام بنده تمام شد، یک سرباز از انتهای کلاس را اوردم و سوالی از او پرسیدم و دیدم که نمی تواند پاسخ بدهد و گفت من مسیحی هستیم و نامم هم «رضا» هست. وقتی دلیل این نام را از او پرسیدم، گفت که وقتی یکساله بودم پایم فلج شده بود و چون اهل تهران هستیم پیش تمام پزشکان رفتیم و ما را جواب کردند، در انتها به مشهد رفتیم و متوسل به امام رضا(علیه السلام) شدیم و آقا من را شفا داد و نامم را رضا نهادند».

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه قدر نعمت هایی که خدا به ما داده است راباید به خوبی بدانیم، افزود: آبروی اسلام و دین و امام رضا(علیه السلام) در گرو کارهای ما است، لذا با رفتار و کردار خود دین خدا را یاری کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1068787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha