بررسی طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی را مورد بررسی قرار دادند. این طرح به کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع  که پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته با رای اکثریت اعضا رد شد. در این طرح اعتبار و منابع مورد نیاز برای حمایت از زنان پیش بینی نشده بود و مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد و از سویی الزام دولت به تکالیف قانونی از طریق طرح با اصل 74 قانونی اساسی مغایرت داشت بنابراین به دلیل ایرادات اساسی از دستور کار کمیسیون خارج شد.

 
 
در ادامه نشست امروز این کمیسیون طرح قضا‌زدایی و کاهش عناوین مجرمانه نیز مورد بررسی قرار گرفت. این طرح هم به کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد که بر اساس مواد ارجاعی ستاد مبارزه با مواد مخدر موظف است به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهیه مواد مخدر و گسترش زنجیره قاچاق این مواد نسبت به شناسایی و ساماندهی معتادان به ماده مخدر تریاک و تامین نیاز درمانی آنها اقدام کند.
 
کد خبر 1068898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha