مُهر مؤمن بودن را با صبوری در مشکلات از امام رضا علیه السلام دریافت کنیم

حجت الاسلام دشتی با اشاره به روایتی از امام رضاعلیه السلام گفت: خصلتی که مؤمن باید از امام خود به ارث ببرید این است که در مشکلات اهل صبوری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی اصغر دشتی، فرزند مترجم نهج البلاغه در مراسم جشن شب میلاد امام رضاعلیه السلام  و جشن پیروزی ملت ایران در انتخابات با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که "مومن، مومن نیست مگر اینکه خصلتی از خدا و رسول خدا و امامش داشته باشد؛ گفت: اما خصلتی که از خدا است؛ کتمان سرّ است.



وی با اشاره به اینکه کتمان سرّ آن زنی که می خواست سردار سلیمانی را در قنات ملک ترور کند؛ باعث شد او از مریدان حاج قاسم شود؛ گفت: دارایی ها و رفت و آمد و عقیده خودتان را فریاد نزنید.

 

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه آن خصلتی که مؤمن باید از رسول خدا در خود داشته باشد«مدارا با مردم» است؛ افزود: با نگاه رحمت و رأفت به همه نگاه کنیم و سختگیر نباشیم؛ پیامبر ۲۳ سال با مردم مدارا کرد، امشب به امام رضاعلیه السلام تعهد بدهیم اهل مدارا باشیم.

 

وی علت برگزیده شدن انبیاء را شدت مدارا با مردم دانست و در ادامه اظهار کرد: خصلتی که مؤمن باید از امام خود به ارث ببرید این است که در مشکلات اهل صبوری باشد.

 

حجت الاسلام دشتی گفت: شما مردم در انتخابات نشان دادید مؤمن واقعی و مصداق اتم خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه هستید؛ احسنت به شما؛ در سختی ها صبر کردید و به موقع به میدان آمدید و بار دیگر پای نظام و خون شهدا که ما میهمان آنان هستیم، ایستادید.

 

وی در پایان گفت: در مسائل شبهه انگیز صبور باشیم تا مُهر مؤمن بودن را از حضرت رضا علیه السلام دریافت کنیم.

کد خبر 1068924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha