قول دولتی ها برای بررسی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و  برخورد با مقصران

روز گذشته اتوبوس حامل خبرنگاران که برای بازدید از پروژه‌های عمرانی ستاد احیای دریاچه ارومیه به ارومیه سفر کرده بودند، واژگون شد که پس از آن مسئولان با ابراز تاسف از این حادثه تلخ از تلاش برای پیگیری این حادثه و برخورد با مقصران آن خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح روز گذشته (2 تیر) تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد. در این سفر دو روزه، ۲۰ خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه چهار نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و دو نفر از کارکنان ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه ساعت ۶:۳۰ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

 

بنابراین گزارش، گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

 

ظهر (2 تیر) خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از  تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

 

بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند.

 

بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسمنی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند. همچنین در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

 

پس از این حادثه شخصیت های مختلف از ریاست جمهور و قوه قضائیه تا مسئولان سایر بخش های دولتی با انتشار پیام های تسلیت از تلاش برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و برخورد با مقصران حادثه خبر دادند.

 

دستور وزیر کشور برای بسیج امکانات جهت رسیدگی به وضعیت خبرنگاران

روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور، ضمن اعلام این خبر، در توئیت خود نوشت:  حادثه از دست دادن دو همکار رسانه ای، ماندگاران مرحوم ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در ارومیه دردی جانکاه و تاسف بار است، بنا به دستور وزیر کشور تمامی امکانات استانداری آذربایجان غربی برای پیگیری موضوع و بهبود حال مصدومان در خدمت جامعه رسانه ای است.

 

گفتنی است امروز وزیر کشور در تماس تلفنی با محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی بر رسیدگی فوری به وضعیت مصدومان واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران تاکید داشته است.

 

دستور وزیر راه برای بررسی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

وزیر راه و شهرسازی با تسلیت درگذشت دو نفر از خبرنگاران در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی، با صدور دستور ویژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها را مسئول بررسی حادثه رانندگی در نقده کرد تا موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

محمد اسلامی با اشاره به اینکه "طبق اطلاعات اولیه دریافتی، دو بانوی خبرنگار به نام‌های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی از خبرنگاران پرتلاش، متعهد و دلسوز ایرنا و ایسنا در این حادثه جان باختند"، ضمن همدردی و تسلیت به جامعه خبری، همکاران این عزیزان در این خبرگزاری‌ها و به‌ویژه خانواده‌های این عزیزان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان سانحه، دستور ویژه‌ای را برای بررسی علل سانحه صادر کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی دستور داد: کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم برای جلوگیری از وقوع سوانح مشابه، ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تیم کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محل حادثه حاضر شده و مشغول بررسی کارشناسی ابعاد وقوع حادثه هستند.

 

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، دو بانوی خبرنگار به نام‌های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی از خبرنگاران پر تلاش، متعهد و دلسوز خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

 

وزارت راه وشهرسازی درگذشت جانسوز این خبرنگاران را به مدیران عامل هر دو خبرگزاری و همکاران رسانه‌ای تسلیت می‌گوید و برای همه مصدومان آرزوی شفای عاجل دارد.

 

تسلیت و دستور رئیس‌جمهور در پی درگذشت خبرنگاران

در پی واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و جان باختن دو تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا، رئیس‌جمهور ضمن تسلیت این ضایعه، دستور داد ابعاد حادثه پیگیری شود.

 

در پیام حسن روحانی آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

 

حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور در استان آذربایجان غربی و جان باختن دو بانوی خبرنگار و مجروح شدن تعدادی از آنان، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید.

 

اینجانب ضمن تکریم خدمات ارزشمند این خبرنگاران پرتلاش رسانه‌های کشور که دغدغه‌ای جز خدمت به میهن اسلامی را نداشتند، با خانواده‌های داغدیده و اصحاب رسانه کشور ابراز همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان حادثه علو درجات و برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

 

لازم است دستگاه‌های مسئول ضمن دلجویی از خانواده‌های این عزیزان سفر کرده، سریعا علل وقوع حادثه را بررسی و نسبت به ارایه گزارش آن اقدام کنند.

 

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

 

تسلیت و پیگیری سخنگوی قوه قضائیه در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران

در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در محور ارومیه - نقده، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ضمن عرض تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه، برای درگذشتگان آرزوی علو درجات و برای مصدومان این حادثه شفای عاجل مسالت کرد.

 

همچنین، سخنگوی قوه قضاییه در تماس تلفنی با ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، به بررسی ابعاد مختلف این حادثه پرداخت.

 

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس: با فوریت، علل حادثه اتوبوس خبرنگاران بررسی می‌کنیم

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: درگذشت ناگوار خانم‌ها کریمی و یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا و مصدوم شدن جمعی ازخبرنگاران در حادثه تصادف در حین ماموریت آذربایجان غربی موجب تاثر و تالم خاطر همه گردید.

 

ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان و جامعه خبرنگاری کشور، بررسی علل این حادثه به فوریت در دستور کار کمیسیون‌ عمران قرار گرفت.

 

بازداشت راننده اتوبوس حامل خبرنگاران

 

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: راننده اتوبوس حامل خبرنگار جهت بررسی‌های بیشتر بازداشت شده و تحقیقات همه جانبه برای مشخص شدن علت حادثه در حال انجام است.

 

وی افزود: متعاقب تماس رییس حوزه ریاست قوه دستورات لازم به رییس دانشگاه علوم پزشکی درخصوص روند درمان واقدامات سریع وعاجل جهت مداوای مصدومین صادر شد.

 

صبح امروز به ریاست معاون مطبوعاتی برگزار شد: جلسه هماهنگی مراسم و پیگیری حقوقی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

 

جلسه «ستاد هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و پیگیری حقوقی و قضایی سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده» به ریاست معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برگزار شد. این جلسه با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، متقیان مدیرعامل ایسنا، نوروزپور مدیرعامل ایرنا و نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بهشت زهرا و وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است.

 

این ستاد مسئولیت هماهنگی مراسم تشییع و بزرگداشت دو خبرنگار فقید ایسنا و ایرنا و پیگیری امور مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و بررسی علل ماجرا را بر عهده دارد و کلیه پیگیری‌های حقوقی و قضایی مربوط به این سانحه تلخ بر عهده این ستاد گذاشته شده است.

 

در جلسه صبح امروز (پنجشنبه، 3 تیر) مقرر شد مراسم تشییع پیکر خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی جان باخته‌اند، ساعت ۹ صبح جمعه (۴ تیر) در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا برگزار شود.

کد خبر 1069796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha