ویژگی های عطر حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس(عليه السلام)

عطر افشانی حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (عليه السلام) و رواقهای آن از جمله اقداماتی است که پرسنل واحد نگهداری حرم مطهر مفتخر به انجام آن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نزار خليل غنی، مسئول واحد مذکور به شبکه الکفیل گفت: «این واحد با سازوکارهای دقیق و در چارچوب برنامه زمانی مشخص، با استفاده از عطرهای طبیعی و دارای غلظت، کارعطرافشانی را در حرم مطهر انجام می دهد. این عطرها سازگار با محیط زیست، دارای ماندگاری بالا، رایحه ای متناسب با فضای معنوی حرم مطهر بوده و در دو نوع مایع و جامد (عودهای بخور) است. این عطرها همچنین دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و ضمن تناسب با قداست مکان، هیچگونه حساسیتی را برای استشمام کنندگان آن به وجود نمی آورد.

 


وی ادامه داد: «عطرهای مایع، عطرهای طبیعی هستند که اکثر آنها از گلهای طبیعی به دست آمده است؛ اما بخور مورد استفاده در حرم، بخور باکیفیتی است که در شرق آسیا تولید شده و شامل بخور طبیعی خالص می شود که همان عودهای چوبی معطر با قابلیت عطر پراکنی در فضاست.»


غنی گفت: «مراسم عطرافشانی علاوه بر ضریح مطهر شامل سنگفرش حرم، فرش و دیوارها نیز می شود. این امر با دستگاه های عطرافشانی ویژه و یا به صورت دستی انجام می گیرد.»

کد خبر 1070080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha