زکات در مسجد سازی و محرومیت زدایی نقش دارد/ افزایش درآمد زکات

حجت الاسلام رنجبر گفت: درآمد زکات در مسجد سازی و اجرای پروژه های محرومیت زدایی نقش دارد.

حجت الاسلام «غلامحسین رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شسبتان اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد زکات در شهرستان ها و روستاها اظهارداشت: این اقدام در جمع آوری و مدیریت درآمد ناشی از زکات نقش داشته و اعتمادسازی کرده است.

 

رئیس ستاد زکات استان اصفهان با اشاره به اینکه معتمدین محلی عضو این ستادهای محلی هستند، افزود: 70 درصد از درآمد زکات برای تامین نیاز زندگی اقشار آسیب پذیر هزینه و مابقی برای پروژه های عمرانی محرومیت زدایی است.

 

وی ادامه داد: درآمد زکات در مسجد سازی، احداث خانه عالم و اجرای پروژه های محرومیت زدایی مثل راه سازی، حمام عمومی و مدرسه سازی نقش دارد.

 

*610 میلیارد ریال درآمد زکات استان اصفهان

 

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به درآمد زکات در سال گذشته گفت: سال گذشته 610 میلیارد ریال درآمد زکات استان اصفهان بوده که در مناطق مختلف بر اساس برنامه کمک به خیرین و محرومیت زدایی هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: درآمد زکات هر منطقه در همان شهر و روستا هزینه می شود و این موضوع باعث جلب اعتماد عمومی شده است.

 

رئیس ستاد زکات استان اصفهان با اشاره به اینکه کاهش میزان کشت و فعالیت کشاورزی بر پرداخت زکات واجب اثر می گذارد، خاطرنشان کرد: زکات مستحبی بسیاری توسط مردم و کشاورزان پرداخت می شود.

 

وی خیر و برکت را دستاورد همین اقدامات و توجه به دستورات دینی اعلام کرد و گفت: پرداخت زکات برای صاحبان دارایی مایه خیر بوده است.

کد خبر 1070731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha