افزایش سالانه ۲۵۰۰ دانش آموز به محصلان شهر بیرجند

یکه خانی با بیان اینکه به دلیل مهاجرت به مرکز استان تعداد دانش آموزان در بیرجند رو به افزایش است، گفت: سالانه حدود ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دانش آموز به مدارس شهر بیرجند اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدحسین یکه خانی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر بیرجند با بحران کمبود فضای آموزشی به شدت دست و پنجه نرم می کند، گفت: رشد آمار دانش آموزش ما هر سال در شهر بیرجند 2500 تا 2700 دانش آموز است.

 

وی با بیان اینکه با این روند چنانچه هر سال 100 کلاس درس جدید بسازیم، توانسته ایم وضعیت موجود را حفظ ‌کنیم، افزود: امسال پروژه مدرسه حیات طیبه مهرشهر با حدود 50 کلاس درس راه اندازی شده است اما قسمت ابتدایی آن به دلیل کمبود فضای آموزشی دو شیفته خواهد بود.

 

مدیر اموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: دبیرستان های برکت و محسن کارگر هم امسال به مدرسه حیات طیبه منتقل شدند و این مدارس به مقطع ابتدایی تحویل می شود، گفت: هر کدام از این مدارس هم باز در دو نوبت فعال خواهد شد که حکایت از بحران شدید کمبود فضا در شهر بیرجند دارد.

 

یکه خانی اظهارداشت: سال گذشته در بسیاری از مدارس مهر شهر علاوه بر ظرفیت مدارس 150 تا 200 دانش اموز به اضافه بر ظرفیت هر مدرسه ثبت نامی داشتیم و چنانچه مدارس حضوری می بود سال قبل با بحران مواجه می شدیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون با مدارس جدیدی که ساخته شده و اتمام مدارسی که در حال ساخت است است، وضعیت مهرشهر بهتر خواهد شد، گفت: بعد از مهرشهر، اولویت با شهرک امام علی (علیه السلام) است که حدود 75 کلاس درس نیاز دارد و بعد از آن جنوب شهر یعنی آوینی، ملاصدرا، امیرکبیر، میرداماد و مجموعه ظفر در اولویت است.

 

یکه خانی با بیان اینکه مدارس اجتهاد، دکتر گنجی و بصیری پور در شمال شهر بیرجند که فعلا در حال ساخت هستند، برای سال تحصیلی جدید دانش آموز ثبت نام کردند، گفت: انتظار داریم تا مسئولان این پروژه ها را حمایت کنند تا زودتر به اتمام برسد و بتوانیم در خدمت خانواده ها باشیم.

 

 

کد خبر 1071107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha