۶ ماه به مدت ‌زمان پایتختی کتاب شهر شیراز افزوده شد

حیدری گفت: دلیل شیوع کرونا ۶ ماه به مدت ‌زمان پایتختی کتاب شهر شیراز افزوده و تا شهریور ۱۴۰۰ به این شهر مهلت داده شد تا برنامه‌های خود را اجرایی و عملی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم حیدری»، امروز (چهارشنبه 9 تیر) در جلسه شورای برنامه ‌ریزی برنامه پایتخت کتاب ایران با موضوع اقدامات و فعالیت های کتاب خوانی شهر شیراز، ششمین پایتخت کتاب ایران گفت: با وجود شیوع کرونا، فعالیت‌ های ترویج کتاب‌ خوانی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی متوقف نشد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سال گذشته تمامی جشنواره‌ها و برنامه ‌های دفتر مطالعات و برنامه ‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پوشش سراسری و استقبال بسیار خوبی برگزار شد.

وی اضافه کرد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه‌ های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان و جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌ خوانی و برگزاری سه پویش ملی کتاب‌ خوانی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ ها برگزار شد.

حیدری اعلام کرد: پایتخت کتاب ایران سالانه توسط این دفتر و با همکاری نهادها و سازمان‌ های مختلف در اسفند انتخاب می شد اما به دلیل شیوع کرونا ۶ ماه به مدت ‌زمان پایتختی کتاب شهر شیراز افزوده و تا شهریور ۱۴۰۰ به این شهر مهلت داده شد تا برنامه‌های خود را اجرایی و عملی کند.

خاطر نشان می شود، جلسه شورای برنامه ‌ریزی پایتخت کتاب ایران با حضور شورای برنامه‌ ریزی این برنامه با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع ‌رسانی ایران، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نایب ‌رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان تهران، رئیس شبکه روستاهای دوستدار کتاب، معاون ترویج کتاب‌ خوانی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدیر روابط عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و مسئول دبیرخانه ترویج کتاب‌خوانی استان فارس برگزار شد.

کد خبر 1071651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha