افتتاح وآغاز عملیات اجرایی ۲۰طرح در قم با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور

۲۰طرح جمعیت هلال احمر قم به ارزش دویست میلیارد ریال با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افتتاح و برخی نیز عملیات اجرایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،بیست طرح جمعیت هلال احمر قم به ارزش دویست میلیارد ریال امروز(چهارشنبه ۹تیر) با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افتتاح و برخی نیز عملیات اجرایی آغاز شد.

 

پایگاه امداد و نجات خیر ساز در مسیر آزدراه قم گرمسار از مهم ترین این طرح ها بود که امروز افتتاح شد.زمین این پایگاه به مساحت 3 هزار و نهصد متر مربع از اراضی منابع طبیعی و زیربنای آن 250متر مربع است که توسط خانواده آقاجانی ازخانواده های خیر استان به بهره برداری رسید.

 

این پایگاه در کیلومتر40بزرگراه قم – گرمسار قرار دارد که با هزینه 37میلیارد ریال احداث و باهزینه 34 میلیارد ریال تجهیز شده است.

 

راه اندازی 5 خانه هلال صدا و سیما، اتوبوسرانی، انجمن روانشناسان، موسسه خیریه آبشار عاطفه ها و مرکز فقهی ائمه از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر در قم بود که با  راه اندازی مراکز، خانه های هلال استان به 84 مرکز رسید.

 

همچنین در این آئین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد پایگاه خیرساز امدادو نجات شهرستان جعفرآباد در زمینی به مساحت 915مترکلنگ زنی شد.عملیات اجرای این پایگاه با همت برادران الوندی از خیران استان و با هزینه بیست وپنج میلیارد ریال آغاز و تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

اجرای مرحله پنجم رزمایش مومنانه با توزیع530بسته معیشتی به ارزش هرسبد380هزار تومان و رونمایی از تجهیزات پزشکی شامل دستگاه اکسیژن ساز، تخت بیمارستانی، واکر، عصا، ویلچر و مانومتر به ارزش 41میلیارد ریال از دیگر برنامه های امروز بود.

 

در این آئین همچنین استودیوی آموزش کمک های اولیه با هدف آموزش مجازی و بهره مندی از رسانه های صوتی و تصویری در آموزش های امدادی با اعتبار500میلیون ریال به بهره برداری رسید.

 

عملیات اجرای پارکینگ امدادی جمعیت با ظرفیت 16خودروی سبک و4 خودروی سنگین درزمینی به مساحت 1500متر مربع و با اعتبار40میلیارد ریال در ساختمان جمعیت هلال احمر استان از دیگر برنامه های امروز بود.

 

رونمایی از سه دستگاه خودروی امدادی جمعا به ارزش90میلیارد ریال که با کمک خیری از کشور قطر تامین شده، محوطه سازی پایگاه امداد و نجات سلفچگان با هزینه 3میلیاردریال و راه اندازی درمانگاه سیار امدادی بااعتبار50میلیارد ریال از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه این آئین ظرفیت خیران استان را کم نظیر دانست و طرح های رونمایی شده امروز را نمونه ای از این ظرفیت بیان کرد.  همتی احداث وراه اندازی پایگاه های امداد ونجات را از نیازهای کنونی جمعیت خواند واز خیران خواست در توسعه این پایگاه های جمعیت هلال احمر را یاری کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت 14هزار کانون در قالب دانشجویی، دانش آموزی، عشایر گفت: امروزدرقم چهارکانون طلاب با هدف گسترش فعالیت های امور جوانان در سطح مدارس علمیه راه اندازی شد.

 

استاندار هم با اشاره به موقعیت مواصلاتی استان قم ماموریت های جمعیت هلال احمر این استان را علاوه بر استانی بودن به گونه ای خدمت رسانی ملی دانست .

 

سرمست دوشهرستان جدید استان را هم نیازمند ایجاد پایگاه جمعیت هلال احمر بیان کرد واز رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواست درراه اندازی وتاسیس پایگاه در این دو شهرستان استان را یاری کند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین در ابتدای سفر خود به استان در دیدار با تولیت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) از واردات 4میلیون و ششصد دز واکسن کوید 19 توسط جمعیت هلال احمر به کشور خبرداد.

 

تولیت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) هم با اشاره به جایگاه ویژه ای جمعیت هلال احمر این نهاد را نهادی انسان دوستانه خواند که فارغ از ملیت، کیش وآئین خدمات رسانی می کند.

 

آیت الله سعیدی نگاه حاکم بشر دوستی در جمعیت هلال احمر را نگاهی اسلامی دانست وگفت: در توصیه ای که پیامبر اکرم و امام علی به والیان خود می کردند بر حفظ جان ومال مردم خارج از دین و آیین آن ها تاکید زیادی شده است.

کد خبر 1071695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha