اختصاص ردیف بودجه ملی برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا تبریز

متفکرآزاد گفت: بخش قابل توجهی اعتبار را برای اجرای پروژه های عمرانیِ حوزه فرهنگ و هنر تبریز و استان در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کردیم که اختصاص ردیف بودجه برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا از ثمرات همین رویکرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «روح الله متفکرآزاد» امروز در جمع هنرمندان تئاتر استان اظهار داشت: همه تاریخ و گذشته تبریز و همۀ آنچه که از شهر اولین ها می شناسیم، متعلق به فرهنگ و هنر این شهر است.

این عضو هیات رئیسه مجلس بازگشایی تئاترشهر تبریز را اتفاقی مبارک توصیف و اظهار کرد: به رغم اهمیت این بازگشایی باید بدانیم که زیرساخت ها بدون هنرمند معنا و مفهومی ندارند.

وی با یادآوری تعهدات و عملکرد نمایندگان تبریز در مجلس طی یک سال گذشته گفت: یکی از تفاهم های هر 6 نمایندۀ تبریز در مجلس، این بوده که در مسایل مربوط به توسعه تبریز و آذربایجان اختلاف سلیقه هایشان را دخالت ندهند.

متفکرآزاد، فرهنگِ زیست بومِ جاری و ساری در تبریز و آذربایجان را متفاوت با دیگر نقاط کشورمان دانست و افزود: بر اساس مطالبۀ مردم آذربایجان بود که ما نمایندگان مجلس، بخش قابل توجهی اعتبار را برای اجرای پروژه های عمرانیِ حوزه فرهنگ و هنر تبریز و استان در بودجه 1400 پیش بینی کردیم که اختصاص ردیف بودجه برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا از ثمرات همین رویکرد است.

وی تلاش برای تغییر نگاه ها به آذربایجان را دیگر تعهدِ جمعیِ عملیاتی شدۀ نمایندگان تبریز در مجلس طی یکسال اخیر معرفی کرد و گفت: معتقد بوده و هستیم که اگر در دنیا از تمدن ایران اسلامی سخن به میان می آورند، مدیون تبریز است را نهادینه کنیم. باید نهادینه کنیم که افرادی که می خواهند بین ما فاصله بیاندازند، دلشان به حال ما نمی سوزد. ایران تن و جان ماست و آذربایجان نقش نگین این سرزمین است و شما هنرمندان، پرچمداران فرهنگ آذربایجان بر گسترۀ رنگارنگ این سرزمین هستید.

متفکر آزاد ادامه داد: از ابتدای شروع مجلس یازدهم، نمایندگان تبریز به مساله فرهنگ به عنوان یکی از مسایل اساسی توجه داشتند و خود من تمرکز اصلی اُم را روی این حوزه معطوف کرده ام.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امیدوارم با تلاش های ما در مجلس و مساعی مسئولان دستگاه های اداری دیگر، تبریز را به جایگاه اصلی اَش برگردانیم.

کد خبر 1071968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha