احتمال تعطیلی اصناف گروه ۲ همزمان با قرمز شدن وضعیت شیراز

قاسم پور گفت: به احتمال زیاد ظرف روزهای آتی وضعیت شیراز قرمز خواهد شد و باید محدودیت رنگ قرمز در بخش اصناف اعمال خواهد شد و تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (جمعه 11 تیر) با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 11 شهرستان فارس در وضعیت قرمز، 13 شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

معاون استاندار فارس افزود: محدودیت های هوشمند مطابق رنگ بندی هر شهر اعمال خواهد شد و شیراز اکنون در وضعیت نارنجی است که به احتمال زیاد ظرف روزهای آتی قرمز خواهیم شد و باید محدودیت رنگ قرمز در بخش اصناف اعمال خواهد شد و تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت خواهند بود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا اضافه کرد: در وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و ۲ و در وضعیت زرد، گروه شغلی، یک، 2 و سه مجاز به فعالیت هستند و تعادل بین اقتصاد و معیشت و سلامت مردم با اولویت حفظ سلامت جامعه در این محدودیت های شغلی در نظر گرفته می شود.

قاسم پور اعلام کرد: در تردد خودروها چه شبانه و چه ممنوعیت به شهرهای قرمز و نارنجی، مقررات اعمال می شود و روند آموزش و برنامه های فرهنگی و ادارات به صورت دورکاری خواهد بود.

وی ادامه داد: تنها برگزاری کنکور سراسری حضوری خواهد بود و نماز جمعه با جمعیت کم و زمان کوتاه در فضای باز برگزار می شود، بدین ترتیب که در شهرهای قرمز نماز جمعه با حضور ۷۰ نفر و شهرهای نارنجی حداکثر یکصد نفر و در مدت ۴۰ دقیقه در فضای باز اقامه خواهد شد.

قاسم پور تاکید کرد: مبادی ورودی کنترل بیشتری می شود و محدودیت برای مهمانان تابستانی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به روند انجام واکسیناسیون در استان گفت: با ورود محموله واکسن روند واکسیناسیون ادامه دارد و برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون تدابیر لازم در نظر گرفته شده و ۶۰ اداره نیز در این زمینه برای راه اندازی سالن های واکسیناسیون همکاری می کنند و از دانشگاه علوم پزشکی ایجاد تجمع پذیرفته نمی شود.

 

کد خبر 1071997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha