ضرورت امربه معروف و نهی از منکر/ پدیده زشت خرید رای عادی انگاری نشود

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اينکه متاسفانه پدیده زشت خرید رای در بین مردم و صحبت های ما خیلی معمولی شده است و این عادی انگاری ها است که اسیب می زند کفت: برای رسیدن به حکومت اسلامی آدم سالم نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۱ تیر) بر ضرورت تلاش بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: خرابی و سوختن یخچال و تلویزیون و وسایل برقی که این روزها بخاطر نوسانات و قطعی مکرر برق رخ داده است بسیار بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده ها به سادگی امکان جایگزین کردن نیستند.


امام جمعه موقت سنگر همجنین در خصوص انتخابات ۲۸خرداد ماه و اتفاق های قبل و بعد از آن که با انتقادات و بیانیه‌ هایی همراه بوده، افزود: البته موضوع خرید و فروش رای در بسیازی از شهرها مشاهده شده ولی امیدواریم این درخواست ها نتیجه بخش باشند.

وی هدف از شکایت و پیگیری موضوع را نه برای بالا بردن و یا پایین کشیدن کسی بلکه به منظور انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: متاسفانه پدیده زشت خرید رای در بین مردم و صحبت های ما خیلی معمولی شده است و این عادی انگاری ها است که ضربه میزند و کار را خراب می کند.

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: ما انگشت اتهام به سمت کسی نمی گیریم، اما می‌خواهیم این و‌ضعیت در شهر و کشورمان تغییر کند چرا که هم کسی که پول می گیرد رای خود را می فروشد و کسی که پول می‌دهد تا رای را بخرد کار زشتی است.

وی با بیان اینکه اگر شکایت داریم باید به نیروی انتظامی و قوه قضاییه اعلام کنیم تا این گزارش ها جمع شده و مورد بررسی قرار بگیرند افزود: اینکه من گزارش ندهم مانند این است که وظیفه خود را انجام نمی دهم.

حجت الاسلام اسماعیل پور با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که بر رسیدن به مرحله دولت انقلابی و اسلامی تاکید دارند، اظهار کرد: ما برای رسیدن به دولت اسلامی آدم سالم می خواهیم و شرط اصلی ظهور حضرت امام زمان(عج) نیز این است که انسان پای کار باشد.

وی اضافه کرد: دولت اسلامی مسئول حرف گوش کن می خواهد و خوشبختانه در انتخابات ۲۸ خرداد منتخب مردم رئیس جمهور انقلابی است و همچنین مجلس انقلابی پای کار است و امیدواریم بزودی جامعه تمدن اسلامی که همان انقلاب جهانی امام زمان(عج) است و مقام معظم رهبری حرفش را می زند، محقق شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه افزود: امیدواریم رئیس قوه قضاییه جدید دستوراتی که حضرت آقا در پیگیری مطالبات مردم داشته اند را ادامه بدهند و این رسیدگی ها را مستمر کنند زیرا در مردم امیدهایی ایجاد شده است و این کارها می تواند مردم را به انقلاب خوشبین و امیدوار کند.

وی اظهار کرد: ناامیدی مردم برای عدم مشارکت در انتخابات بخاطر نارضایتی آنان از عملکرد مسئولین بود نه انقلاب اسلامی و کسانی که زمانی مسئولیت داشتند و قدرش را نشناختند بدانند که خداوند جوابشان را می دهد.

امام جمعه موقت سنگر ادامه داد: البته مردمی که رای ندادند با نظام مشکلی نداشتند و خیلی‌ها هم که پای صندوق آمدند، نگران بودند و اعتراض داشتند، اما همگی باید به فرمایش مقام معظم رهبری توجه می کردند که اگر می‌خواهیم امور اصلاح بشود باید پای صندوق های رای بیاییم و انتخاب درست داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید حول محور ولایت فقیه باشیم گفت: خوشبختانه سوادرسانه‌ای جامعه در قشر های مختلف طی سال‌های اخیر به حدی رسیده است که می توانند جواب صحبت های ناشایست دشمنان داخلی و خارجی را که علیه نظام و رهبری صحبت می کنند، بدهند.

کد خبر 1072081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha