برای جانمایی شهرک های صنعتی بخش خصوصی، نباید از سلامت مردم غفلت کرد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی تأکید کرد: در جانمایی شهرک های صنعتی بخش خصوصی باید به مسائل زیست محیطی توجه کرده و حفظ جان و سلامت مردم را نباید فدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید محمد پاکمهر» شامگاه شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بسته به نوع صنایع، جانمایی شهرک های صنعتی انجام می شود، عنوان کرد: صنایع آلاینده معمولأ باید در فاصله 120 کیلومتری شهرها قرار بگیرد تا سلامت مردم را به خطر نیندازد.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای جانمایی شهرک های خصوصی صنعتی، باید وضعیت و موقعیت شهر بجنورد بررسی شود، خاطر نشان کرد: مطالعات لازم باید توسط دستگاه های مرتبط انجام شود تا مکان یابی ها بدرستی انجام شود.

 

وی همچنین ارزش افزوده بخش خصوصی را عامل عقلانی جذب سرمایه گذار در استان دانست و افزود: جذب سرمایه گذار اولویت است ولی نباید جان و سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.

 

پاکمهر در ادامه به اقدامات انجام شده بنیاد مستضعفان برای رفع مشکلات مردم زلزله زده گرمه اشاره کرد و گفت: قرار شده بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی ۱۶۳ پاکت سیمان رایگان اهدا کند و دو میلیارد تومان هم به صورت قرض‌الحسنه به آسیب دیدگان اعطا کند.

 

به گفته وی متأسفانه دولت در زمینه حل مشکلات مردم زلزله زده گرمه اقدامات قابل قبولی انجام نداده و در حال حاضر مردم این منطقه در شرایط خوبی به سر نمی برند.

 

وی گفت: با توجه به مکاتباتی که انجام شده باید منتظر بمانیم تا ببینیم مصوبه هیأت دولت در زمینه زلزله زدگان استان چه خواهد بود.

کد خبر 1072513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha