دانشگاه فنی و حرفه ای  ثروت افزوده تولید می کند

خسروی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای ثروت افزوده تولید می کند و مهارت های مورد نیاز را در کنار علم‌آموزی به دانشجویان یاد می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی» امروز (۱۳ تیر) در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاه و علم محور خوشبختی و بدبختی یک جامعه است یعنی اگر علم بود جامعه خوشبخت و اگر نبود بدبخت است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر (ص) که فرمودند: «خیر دنیا و آخرت با دانش و شرّ دنیا و آخرت با نادانی است»، گفت: یکی از محورهای توسعه یک کشور مباحث علمی است و امام علی(ع) فرمودند: «دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و پیروز شود، و هر كه آن را نیابد بر او يورش برند و مغلوب گردد».

 

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یک تولید ثروت افزوده است که مهارت های مورد نیاز را در کنار علم‌آموزی به دانشجویان یاد می دهد، افزود: اگر استعدادهای جوانان شناسایی و ارزیابی شود قطعا می توانیم اقدامات موثری برای توسعه کشور انجام دهیم.

 

وی به نگرانی های اساتید و هنرآموزان در خصوص نقص در بحث تطبیق اشاره و تصریح کرد: این افراد معتقد هستند در آموزش عالی هویت ندارند که پیشنهاد می شود جلساتی برای رفع این نگرانی ها برگزار شود.

کد خبر 1072588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha