بیش از ۳۲ هزار اظهارنامه مالیاتی در چهارمحال و بختیاری تسلیم شد

بیگدلی از تسلیم ۳۲ هزار و ۷۴۳ فقره اظهارنامه مالیاتی در استان در قالب عملکرد سال ۹۹ خبر داد و گفت: این در حالی است که هنوز مودیان حقوقی می‌توانند تا پایان تیر اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «کورش بیگدلی» امروز (چهارشنبه ۱۶ تیر) در نشست خبری که به مناسبت روز مالیات در محل دفترخانه مطبوعات و خبرنگاران این استان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۳۱ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان تسلیم شد.

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مودیان حقیقی تا ۱۵ تیرماه می‌توانستند اظهارنامه مالیاتی ثبت کنند و مودیان حقوقی نیز بنا بر مصوبه ستاد کرونا تا پایان تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دارند.

 

بیگدلی با بیان اینکه ۷۰ درصد اظهارنامه‌ هایی که به این اداره کل تسلیم می‌شود بدون رسیدگی پذیرفته می‌شود، اظهار داشت: برای ۳۰ تا ۲۵ درصد مابقی نیز رای تشخیص صادر می‌شود و مودیان می‌توانند آن را بپذیرند یا نسبت به آن اعتراض کنند که در مراحل بعدی در هیئت‌های حل اختلاف بدوی و تجدیدنظر بررسی می‌شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تعداد مودیان حقیقی استان را بین ۴۰ تا ۵۰ هزار مودی فعال و غیرفعال برآورد کرد و گفت: همچنین در استان تاکنون سه هزار و ۵۰۰ مودی حقوقی فعال و غیرفعال شناسایی شده است.

 

بیگدلی با بیان اینکه سالانه بین ۹۰ تا ۹۵ درصد درآمد مالیاتی استان وصل می‌شود، افزود: در سال ۹۸ نه تنها ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی وصول شد بلکه درآمد مازاد بر آن نیز داشتیم و در سال ۹۹ نیز ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی استان وصل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری استان پرداخت شد تا هزینه توسعه زیرساخت‌ها و آبادانی این مناطق شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۷۸ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری استان در چهار ماه امسال خبر داد و گفت: از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۱۹ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عشایر پرداخت شد.

 

کد خبر 1073750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha