مساجد بهترین محل برای فعالیت های فرهنگی و مقابله با تهاجم دشمنان است

جوانمرد گفت: مساجد بهترین محل برای فعالیت های فرهنگی و مقابله با توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

«احمد جوانمرد» با اشاره به اهیمت فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: جلسه هماهنگی فعالیت های فرهنگی مسجد جامع مامونیه با حضور حجت الاسلام شیخ زاده امام جماعت، اعضا هیئت امنا، مسئول پایگاه بسیج و  مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار شده که در این جلسه برنامه ریزی های خوبی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی انجام شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه افزود: مساجد بهترین و قابل اعتمادترین محل برای فعالیت های فرهنگی هنری و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

 

وی مسجد جامع مامونیه را مسجدی بسیار مهم و اثر گذار در مباحث فرهنگی هنری شهرستان دانست و ادامه داد: معمولا طی سالیان گذشته برنامه های بزرگ و مهم فرهنگی شهرستان ریشه در این  مسجد داشته است، که این  نشان از ظرفیت های فرهنگی هنری این مسجد  دارد.

برپایی نمایشگاه نگارگری در  زرندیه

این مقام مسئول همچنین از برپایی نمایشگاه هنری  نگارگری  در زرندیه نیز خبر داد و گفت: در این  نمایشگاه  که به مناسبت 14 تیرماه  روز  قلم  در محل  مجتمع فرهنگی  هنری  مامونیه دایر شده‌است تعداد 25 اثر نگارگری از آثار خانم عیاشی  و  هنرجویان وی به  معرض نمایش گذاشته شده است.

 

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه اضافه کرد: این نمایشگاه برای  اولین بار است که در  شهرستان زرندیه بر پا شده است، هدف از برپایی این نمایشگاه گرامیداشت روز قلم و توسعه و اعتلای  هنر  اصیل ایرانی اسلامی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان است.

 

جوانمرد اضافه کرد: اجرای زنده  هنری توسط  هنرجویان نگارگری از برنامه های  جنبی  این نمایشگاه  بود.

همایش ادبی قلم امین در  زرندیه برگزار شد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش ادبی قلم امین در این شهرستان گفت: به همت  این  اداره  و انجمن قلم شهرستان، همایش ادبی قلم امین در محل  سالن  زرندستان مجتمع فرهنگی هنری  مامونیه برگزار شد.

 

وی افزود: در این  همایش ادبی  که به مناسبت روز قلم با  حضور هیئت رئیسه  و اعضای انجمن قلم، شاعران، ادیبان، نویسندگان و فرهیختگان شهرستان برگزار شده بود از 8 اثر نویسندگان زرند و خرقان  رونمایی شد.

 

این مقام مسئول قلم  را زبان  دوم  انسانها دانست و افزود: قلم و اهالی قلم در همه  عرصه های اجتماعی همیشه حضور پر رنگی داشته و دارند.

جوانمرد ادامه داد: گاه یک قطعه ادبی، یک بیت شعر، یک داستان کوتاه و... چنان اثر شگفت انگیزی بر  روی  فرد، گروه  و  جامعه می‌گذارد که می‌تواند  جهانی را متحول کند.

 

وی گفت: کتاب های مستحبات جنون، دهان دره، روابط فرهنگی  ایرانیان و ترکان، شوکا، حکمت لی سوزلر، دیوان عبرت، قطار خاطرت، پروین، گویش های شهری مامونیه و زرند کتابهایی بودند که در این مراسم معرفی و  رونمایی شدند.

کد خبر 1073888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha