آمریکایی ها دیگر نمی توانند در هیچ کشور اسلامی استقرار یابند

آیت الله عابدینی گفت: آمریکایی ها دیگر نمی توانند همچون گذشته در هیچ کشوری از کشورهای اسلامی استقرار یابند و این حضور شیطانی را بر مردم منطقه تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۸ تیر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در این ایام نشست بین الافغانی در تهران تشکیل شده است تا شیعه و سنی و مردم مظلوم کشور افغانستان در آرامش و صلح زندگی کنند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: آنها که اعتقاد به حضور آمریکا برای تحقق صلح در این کشور دارند متوجه نیستند که این جنگ افروزی ها را آمریکایی ها به راه انداختند و ما امیدواریم همانطور که آمریکایی ها از عراق رفتند این رفتن آمریکایی ها از افغانستان هم بدون بازگشت باشد و هرگز نتوانند به این کشور بازگردند.

 

وی عنوان کرد: مردم افغانستان باید نسبت به شرایط جهانی و مقاومت اسلامی به درک صحیحی برسند و قدردان استقلال و آزادی بوده و آگاهی بیشتری هم نسبت به شیطنت های آمریکایی ها و صیهونیست ها داشته باشند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: آمریکایی ها دیگر نمی توانند همچون گذشته در هیچ کشوری از کشورهای اسلامی استقرار یابند و این حضور شیطانی را بر مردم منطقه تحمیل کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت شایسته سالاری تأکید کرد: امروز باید مراقب سهم خواهی ها باشیم و شایسته ترین افراد باید وارد میدان شوند تا مشکلات رفع شود.

 

امام جمعه قزوین با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: این مناسبت با عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و باید در این امر مهم سخت گیری نشود و مسئولان هم باید زمینه ازدواج و تسهیلات لازم برای این امر را فراهم کنند تا ازدواج برای جوانان آسان شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم برای رسیدن به تقوا، عفاف است که هم برای آقایان و هم خانم ها ضروری است و برخی افراد بد حجاب در جامعه ما انسان های عفیفی هستند ولی شاید شرایط شان به گونه ای بوده که نتوانسته اند متوجه وظیفه اجتماعی شان در حوزه پوشش شوند که ان شاااله از رفتار کریمانه بانوان محجبه بهره مند شده و از گوهر ارزشمند زن بودن به خوبی پاسداری می کنند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: امسال بارش نزولات آسمانی کاهش داشته که این موضوع خطرات و مشکلات بسیاری را به دنبال داشته و لازم است در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم و خداوند متعال هم فرموده کسانی که اسراف می کنند برادران شیطان هستند.

 

وی یادآور شد: برای صرفه جویی و مصرف درست آب در بخش کشاورزی باید از شیوه آبیاری نوین استفاده کنیم و متأسفانه استفاده از چاه های مجاز و غیرمجاز موجب شده تا برداشت های بی رویه آب صورت گیرد و باید تلاش کنیم تا استفاده از آب های زیرزمینی را مدیریت کنیم.

 

امام جمعه قزوین افزود: در بحث قطعی برق هم لازم است مدیران عدالت را در سراسر استان مورد توجه قرار دهند و اگر قرار است قطعی آب و برق داشته باشیم باید با عدالت کامل باشد.                          

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین خاطر نشان کرد: این برنامه با سخنرانی آیت الله صدیقی برگزار شد و جا دارد از همه دست اندرکاران این برنامه تشکر کنم و در این مراسم از مرحوم آیت الله باریک بین تجلیل شد که ایشان نخستین امام جمعه قزوین بودند و نقش موثری را در قزوین ایفا کردند.

 

کد خبر 1074124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha