صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مهمترین وظیفه والدین است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امروزه دسترسی به فضای مجازی و کودکان و نوجوانان به واسطه آموزش های مجازی بسیار راحت و در عین حال نگران کننده است و والدین باید در فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت و صیانت کنند.

حجت الاسلام « محمدصادق محمدی لایینی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: روز ادبیات کودک و نوجوان را پشت سر گذاشته ایم و همه ما باید نسبت به این رده سنی و این نسل احساس مسئولیت  داشته باشیم.

 

امام جمعه نکا استان مازندران افزود: امروز فضای مجازی در زندگی همه مردم واقع شده است و نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و باید خطرات و مشکلات این فضا برای مردم، خانواده ها و فرزندان بیان شود.

 

وی خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت والدین بر فعالیت‌های کودک یا نوجوان در فضای مجازی باید به صورت محسوس و نامحسوس باشد و نباید فرزندان در این فضا رها شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امروزه دسترسی به فضای مجازی و کودکان و نوجوانان به واسطه آموزش های مجازی بسیار راحت و در عین حال نگران کننده است و والدین در فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند و بدانند که صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مهمترین وظیفه والدین است.

 

امام جمعه نکا افزود: در کنار بسیاری از اثرات مثبت فضای مجازی و اینکه بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد و در انتقال اطلاعات بسیار سریع تر عمل می کند؛ خطرات فراوانی از سوی فضای مجازی متوجه نسل جدید است و باید خطرات انحرافی گوشزد شود.

 

وی گفت: یکی از جنبه‌های مثبت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، بهره‌مندی از آموزش‌هایی است که امکان شرکت حضوری در آن‌ وجود ندارد و همچنین هزینه ها را تا حد بسیار خوبی کاهش می دهد اما اگر همین فضا مدیریت و کنترل نشود می تواند اطلاعات غلط و اشتباه به فرزندان ما ارائه کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: فضای مجازی آنقدر هم که از اسمش برداشت می‌کنیم؛ مجازی نیست و گاهی واقعی‌تر از زندگی‌ روزمره است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

کد خبر 1074156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha