برای نفوذ در بازار یک کشور باید ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مردم آن کشور را شناسایی کرد

ماهرانی گفت: امروز مفهوم صادرات معنای متفاوتی دارد و برای نفوذ در بازار یک کشور باید ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مردم آن کشور را شناسایی کرد بنابراین تلاش می کنیم تجار و بازرگانان ما شناخت دقیق از بازار کشور قزاقستان به دست بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید ماهرانی»، امروز (شنبه 19 تیر) در جلسه وبینار آشنایی با فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور قزاقستان که با حضور رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان و فعالان بخش خصوصی استان فارس برگزار و در آن زمینه فرصت های گسترش مراودات تجاری استان فارس این کشور در ابعاد مختلف بررسی شد، گفت: بازار کشور قزاقستان به دلیل برخورداری از ویژگی ها موقعیت مناسب و ارتباط با کشورهای اوراسیا می تواند یکی از مقاصد کالاهای صادراتی استان فارس باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: برای تسهیل و رونق بخشی به صادرات استان، بازار این کشور را دقیق، هدفمند و صنعت به صنعت بررسی می کنیم تا بخش خصوصی استان بتوانند حضور پایدار و موفقی را در بازار بزرگ کشور قزاقستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس نیاز کشور قزاقستان شرایط حضور کالاهای استان فارس در این کشور بسیار زیاد است، اظهار کرد: بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های استان ، در حوزه های کشاورزی – گلخانه و خشکبار، صنعت مواد غذایی، انرژی، صنایع ساختمانی و گردشگری از اولویت های استان برای گسترش صادرات به کشور قزاقستان است.

ماهرانی با تاکید بر اینکه کشور قزاقستان در برخی از صنایع مانند کشاورزی  پتانسیل های خوبی برای مشارکت و انجام پروژه های اقتصادی دارد، اضافه کرد: برای گسترش مراودات تجاری استان فارس و کشور قزاقستان آماده همکاری برای اعزام و پذیرش هیات تجاری و اقتصادی و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای عملیاتی شدن صادرات کالاهای استان به بازار کشور قزاقستان هستیم.

وی ادامه داد: امروز مفهوم صادرات معنای متفاوتی دارد و برای نفوذ در بازار یک کشور باید ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مردم آن کشور را شناسایی کرد بنابراین تلاش می کنیم تجار و بازرگانان ما شناخت دقیق از بازار کشور قزاقستان به دست بیاورند تا بازار پایداری را داشته باشند.

کد خبر 1074297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha