رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین نقش را در پیشگیری و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از ماسک، فاصله اجتماعی، دوری از تجمعات و...مهمترین نقش را در پیشگیری و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری؛ شنبه(۱۹ تیر) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان و ایران گفت: برزیل و هند در صدر این آمار است.

 


جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر کوهبنان در وضعیت زرد ۶ شهرستان نارنجی و ۱۶ شهرستان قرمز است.

 




دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اشاره به اینکه نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی استان بیشتر اشغال شده؛ اظهار کرد: اما مرگ و میر ثابت مانده و نسبت به پیک قبلی که روزی ۳۰ نفر بود الان به روزی تقریبا" ۹ نفر رسیده است.

 




وی با اشاره به افزایش موارد مراجعه بیماران سرپایی ها و مثبت شدن تست ها، تصریح کرد: این مسئله هشدار می دهد که باید پروتکل ها را رعایت کنیم و اگر پروتکل ها رعایت شود مهمترین نقش را در جلوگیری از بیماری و ابتلا و مرگ و میر دارد.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با پیش بینی ادامه وضع کنونی حداقل تا ۱۰ روز آینده، ابراز امیدواری کرد: واکسیناسیون نوبت اول تعداد بیشتری از جمعیت مورد نظر به زودی آغاز شود.



وی اعلام کرد: تعدادی واکسن هم باید در اختیار ادارات در معرض خطر قرار بدهیم.
 

کد خبر 1074304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha