نيازمند ترويج فرهنگ مسئوليت پذيري در جامعه هستيم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: مسئولیت‌پذیری از آموزه‌ های مهم ادیان الهی به‌ ویژه دین اسلام است و جامعه امروز نيازمند ترويج فرهنگ مسئوليت پذيري است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: مسئولیت‌ پذیری از آموزه‌های مهم ادیان الهی به‌ ویژه دین اسلام است و جامعه امروز نيازمند ترويج فرهنگ مسئوليت پذيري است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ترويج فرهنگ مسئوليت پذيري، مشاركت اجتماعي و روحيه نظم و انضباط اجتماعي را يكي از مصوبات جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان برشمرد و گفت: باید راهكارهاي عملي در راستاي اجرای این مصوبه از سوی اعضای شورا ارايه شود.

 

ضابطی با اشاره به تعریف مسئولیت پذیری و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری گفت: مسئولیت پذیری به عنوان یک الزام و تعهد درونی از سوی فرد برای انجام مطلوب فعالیتهایی است که بر عهده اوست واهمیت این مسئله راهی به سوی سعادت انسانی و موفقیت سازمان هاست.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: مسئولیت پذیری به عنوان معیاری اخلاقی بر اساس منشور اخلاقی کارکنان در سازمان ها و نقشه راه مدیران و کارکنان برای ایفای نقش است لیکن حس مسئولیت پذیری فراتر از این مباحث است و رسیدن به اهداف سازمانی را دنبال می کند.

 

ضابطی با تأکید بر اینکه مسئولیت پذیربودن افراد یکی از ویژگی های مثبت جامعه است ادامه داد: درجوامع امروزی بحث سوددهی و عوامل مادی موجب موفقیت سازمان نمی شود و عوامل معنوی بیشتر حائز اهمیت است وعوامل معنوی کنار عوامل مادی باعث موفقیت سازمان است که یکی از این عوامل حس مسئولیت پذیری است.

 

وی با اشاره به شاخص های مهم در مسئولیت پذیری افراد در سازمان ها از قبیل تعهد سازمانی، وقت شناسی، مشارکت، صداقت، انتقادپذیری، عدم طفره رفتن از کار و لجبازی، کینه توزی و پرخاشگری، توجه بیشتر مدیرانبه این موضوع را خواستار شد و گفت:  مسئولیت پذیری و پاسخگویی، از مؤلفه های مهم پیشرفت جامعه و کشور است و مدیران ادارات و دستگاه های دولتی بایستی مسئولیت پذیری و فرهنگ سازی در این خصوص را ملاک ارزیابی دوران مسئولیت خود قرار دهند.

 

هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با موضوع ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و تقویت اعتماد اجتماعی با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان و اعضای شورا در محل حسینیه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1074541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha