علت مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با افزایش تعرفه واردات کولین کلراید

فریادرس درخصوص علت مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با افزایش تعرفه واردات کولین کلراید گفت: دفتر مقررات و استانداردهای وزارت جهاد مخالف افزایش تعرفه نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ولی الله فریادرس مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای وزارت جهادکشاورزی شب گذشته (یکشنبه ۲۰ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درخصوص علت مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با افزایش تعرفه واردات کولین کلراید گفت: دفتر مقررات و استانداردهای وزارت جهاد مخالف افزایش تعرفه نیست.

 

وی با بیان اینکه سال ۹۸ با افزایش تعرفه موافقت کردیم و  سال ۹۹ هم دولت طی مصوبه ای تمامی نهادهای پایه بخش کشاورزی را به گروه ۲ کالایی منتقل کرد، گفت: بنابراین ارز  آنها از ۴۲۰۰ تومان به قیمت روز آن موقعی که احتمالا ۲۵ هزار تومان بود افزایش یافت و کلین کلراید هم مشمول این تغییر شد و به این ترتیب حقوق ورودی واردات کلین کلراید حدود ۵ برابر شد. بحث وزارت جهاد کشاورزی این بود که نمی توان همزمان ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز ۲۵ هزار تومان افزایش یابد و هم تعرفه واردات  افزایش یابد.
 
 
فریادرس با اشاره به اینکه واردات کولین کلراید در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن بود که این رقم در سال ۹۹ به چهار هزار تن رسید یعنی حدود ۶۰ درصد کاهش را تجربه کرد، ادامه داد: وقتی نرخ واردات یک کالا پنج برابر افزایش می یابد قطعاً بر روی کالاهای مرتبط هم اثر گذار خواهد بود.
 
 
 
کد خبر 1074853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha