عشایر خوسف نیازمند یک تانکر آبرسانی سیار هستند

نوری گفت: در حال حاضر به ۱۰۰ محله عشایری دور افتاده آبرسانی سیار انجام می شود که نیازمند یک تانکر آبرسانی سیار به صورت فوری هستیم.

«هادی نوری آهنگر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، از آغاز توزیع 203 عدد پنل خورشیدی به عشایر شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد پنل با اعتبار 10 میلیون تومان در دستور کار است که 10 درصد آن با مشارکت مردم و مابقی از محل یارانه دولت تأمین شده است. 

 

مدیر امور عشایری خوسف از شروع عملیات مرمت و موج تراشی ایل‌راه‌های عشایری خبر داد و گفت: 236 متقاضی جهت دریافت تسهیلات از ابتدای امسال با رقم بیش از 10 میلیارد تومان از دو محل صندوق توسعه ملی و تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک معرفی شده است.

 


وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار منبع ذخیره دفنی احداث شده است، افزود: همچنین مرمت و بازسازی پنج حلقه چاه دامداری، احداث یک غسالخانه، بازسازی چهار آبشخور دامی و مرمت و بازسازی سه آب انبار عشایر با اعتبار 350 میلیون تومان انجام شده است.

 


وی تصریح کرد: در حال حاضر  800 کیلومتر ایل راه عشایر با اعتبار 400 میلیون تومان موج تراشی، مرمت و بازسازی می شود.

 


مدیر امور عشایری خوسف با بیان اینکه به دلیل خشکسالی حجم آبرسانی سیار به عشایر خوسف 60 درصد افزایش یافته است، گفت: در شهرستان خوسف 130 محله عشایری داریم که از این تعداد به 100 محله عشایری دور افتاده آبرسانی سیار انجام می شود.

 


نوری تصریح کرد: برای خدمات مطلوب تر در راستای آبرسانی به عشایر عزیز نیازمند یک تانکر آبرسانی سیار به صورت فوری هستیم چراکه عشایری خوسف تا 25 کیلومتری نای بند کرمان آبرسانی سیار انجام می دهد.

 


وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما تأمین آب مورد نیاز عشایر در شرایط خشکسالی و گرمای بی سابقه است تا از مهاجرت جلوگیری شود، گفت: در این راستا نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هستیم.

 


مدیر امور عشایری خوسف خاطر نشان کرد: طبق آخرین سرشماری در سال گذشته آمار جمعیت عشایر شهرستان از 11 به 13 درصد افزایش یافته است اما امسال به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه زنگ خطر مهاجرت به صدا درآمده است که باید از این حرکت جلوگیری کرد.

کد خبر 1075176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha