نمایشگاه عکس «حریم ریحانه» در شبستر گشایش یافت

رئیس اداره فرهنگ و ازشاد اسلامی شبستر از برپایی نمایشگاه عکسی با موضوع عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد.

«ابوالفضل الهوردیان»،در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برپایی نمایشگاه عکس «حریم ریحانه» در هفته حجاب و عفاف خبر داد و گفت: امسال تقارن روز عفاف و حجاب و با روز ازدواج پیوند بسیار پر مفهومی را در ذهن ها متبادر می سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر، با بیان اینکه مدت برگزاری این نمایشگاه یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری شبستر می باشد، افزود: نمایشگاه حریم ریحانه در راستای پاسداشت و حفظ حریم خانواده و ارزش های فرهنگی  جامعه اسلامی و اهمیت حجاب در جامعه اسلامی با نگاهی به  سیر تاریخ پوشش عفاف و حجاب در جهان و ایران، عفاف و حجاب در شعر پارسی و همچنین بررسی آیات، روایات و احکام در اسلام برپا شده است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج  و گسترش  فرهنگ ارزشمند عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز ازدواج و همچنین تقارن این روز با روز عفاف و حجاب بسیار مبارک و بهنگام است چرا که در طول دوران این بانوی بزرگوار همواره الگو و مظهر عفت و پاکدامنی بوده است.

الهوردیان خاطرنشان  کرد: بیست و یکم تیرماه، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است تا همیشه اهمیت این هنجار و ارزش اخلاقی در ذهن جوانان متجلی باشد.

وی یادآور شد: آثار موجود در این نمایشگاه بیش از ۸۰ اثر عکس و پوستر می باشد که علاوه بر این نمایشگاه به صورت سیار غرفه و نمایشگاه جنبی در برخی کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستر که از این طرح استقبال می کنند، در بین الصلاتین و ورودی مساجد جهت تبیین آموزه های اسلامی و انسانی در خصوص حجاب و عفاف استفاده شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1075302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha